آخرین اخبارجهانسیاست

بانک جهانی: از سقوط اقتصاد افغانستان می‌توان جلوگیری کرد

خبرگزاری دید: بانک جهانی هشدار داده است که از فروپاشی اقتصاد افغانستان می‌توان جلوگیری کرد، در صورتی که این کشور کمک‌های بین‌المللی دریافت کند و حکومت طا-لبان به حقوق بشر احترام بگذارد.

بانک جهانی

به نقل از استریت تایمز، بانک جهانی روز گذشته در اعلامیه‌ای هشدار داده است که اگر افغانستان کمک‌های بین‌المللی دریافت نکند و حکومت طا-لبان به حقوق بشر احترام نگذارد و امور مالی را به درستی مدیریت نکند، اقتصاد این کشور سقوط می‌کند.
بانک جهانی با اشاره به سکتور‌های زراعت، منابع طبیعی، جمعیت جوان و بهبود امنیت در افغانستان گفته است: مسیر بدیل برای اقتصاد افغانستان موجود است. این مسیر در آینده به اقدامات جامعهٔ بین‌المللی و حکومت طا-لبان نیاز خواهد داشت.
این بانک افزوده است که کشورها و سازمان‌های اهدا کننده توقع دارند «ادارهٔ موقت طا-لبان» معیار‌های اساسی برخورد با زنان و دختران را رعایت کرده و به حقوق بشر احترام بگذارد و امور اقتصادی افغانستان را به درستی مدیریت کند.
گفتنی است که پس از رویکار آمدن حکومت طا-لبان و مسدود شدن دارایی‌های افغانستان از سوی امریکا، نهادهای بین‌المللی ضمن هشدار در مورد بحران‌های بشری تاکید کرده‌اند که اقتصاد این کشور در آستانه فروپاشی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا