آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

با پیروزی بایدن در جورجیا و آریزونا فشارها بر ترامپ افزایش یافت

پس از پیروزی بایدن در ایالت پنسیلوانیا اکنون با پیروزی در ایالت‌های جورجیا و آریزونا مجموع آرای الکترال او به ۳۰۶ رای رسیده ولی ترامپ همچنان نسبت به نتایج معترض است و مردم به اعتراض تشویق می‌کند.
به نقل از بی بی سی، نتیجه انتخابات در جورجیا بسیار نزدیک بود؛ بنابراین اعلام شد که طبق قوانین ایالتی آرا دوباره شمرده شود. اما اکنون مسئولان ایالتی انتخابات می‌گویند به نظر نمی‌آید بازشماری آرا نتیجه را به نفع ترامپ تغییر دهد. این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد.

این اولین بار است که از سال ۱۹۹۲ یک نامزد دموکرات آرای الکترال ایالت جورجیا را به دست می‌آورد.
به این ترتیب با وجود آنکه شمارش آرا ادامه دارد، برآورد تمام ایالت‌ها مشخص شده و بر این اساس آرای الکترال جو بایدن ۳۰۶ و آرای الکترال دونالد ترامپ ۲۳۲ برآورد شده است.
این دو عدد دقیقاً برعکس نتیجه انتخابات چهار سال پیش برای نامزدهای دموکرات و جمهوری‌خواه است. در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون به عدد ۲۳۲ رسید و دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه ۳۰۶ رای الکترال به دست آورد.
دقایقی پیش از اعلام این نتایج، آقای ترامپ در توییتی بار دیگر ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرد و گفت «حمایت‌های فوق‌العاده مخصوصاً تظاهرات خودجوش که در تمام کشور شکل می‌گیرد، دلگرم کننده است». او گفت که ممکن است به تظاهرات روز شنبه در واشنگتن دی سی سر بزند.

فشارها بر آقای ترامپ برای پذیرش نتیجه انتخابات به نفع جو بایدن ادامه دارد اما او همچنان بدون ارائه شواهدی می‌گوید در انتخابات تقلب شده است.
کمیته‌ای متشکل از مقام‌های ارشد وزارت امنیت داخلی، کمیسیون انتخابات، و مقام‌های ایالتی امریکا ادعای دونالد ترامپ در مورد «تقلب» در انتخابات را رد کرده و گفته‌ که انتخابات ۲۰۲۰ «مطمئن‌ترین رای‌گیری در تاریخ امریکا» است.
جو بایدن نخستین نامزد دموکرات است که از سال ۱۹۹۲ تاکنون در جورجیا پیروز می‌‎شود. این ایالت که یکی از پایگاه‌های مهم جمهوری‌خواهان امریکاست در چند دهه اخیر متهم به سرکوب آرای سیاه‌پوستان و اقلیت‌ها بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا