آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرحکومتخبر های مهممنطقه

طا-لبان: به سراغ تمامی غاصبان زمین می‌رویم/ برخی رهبران حکومت قبلی نیز متهم‌اند

خبرگزاری دید: وزیر عدلیه طا-لبان در سخنرانی جدیدی هشدار داد که این وزارت سراغ همه غاصبان زمین را خواهد گرفت. وی مقامات حکومت پیشین در افغانستان از جمله رهبران جهادی و بزرگان قومی را به غصب زمین متهم کرد و گفت برخی از رهبران حکومت قبلی نیز به غصب زمین متهم‌اند.

وزارت عدلیه طا-لبان نوار تصویری سخنرانی عبدالحکیم شرعی را پخش کرده است که در این ویدیو وی مدعی شده است؛ در نظام جمهوری، بیش از هر زمانی در تاریخ زمین غصب شده است. وی مقامات حکومت پیشین در افغانستان از جمله رهبران جهادی و بزرگان قومی را به غصب زمین متهم کرد و گفت برخی از رهبران حکومت قبلی نیز به غصب زمین متهم‌اند.

او در ادامه این سخنرانی می‌گوید: «همه تایید می‌کنند که در افغانستان غصب زمین وجود دارد، اما هیچکس نمی‌گوید این غصب توسط چه کسی صورت گرفته است.»

آقای شرعی همچنان گفت: «هر رهبر جهادی، مسئول دولت قبلی و بزرگان قومی که به این وزارت جلب می‌شوند می‌گویند ما را غاصب خطاب نکنید و به ما توهین نکنید.»

طا-لبان براساس فرمان رهبر این گروه کمیسیونی را به نام «کمیسیون جلوگیری از غصب زمین» تشکیل داده که عبدالحکیم شرعی، وزیر عدلیه این گروه در راس آن قرار دارد.

این گروه در حالی از مبارزه با غصب زمین سخن می‌گویند که خود به غصب زمین متهم هستند.

پیش از این باشندگان نهر سراج هلمند به رسانه ها گفتند هبت‌الله آخندزاده، رهبر طا-لبان و عبدالاحد طالب، فرمانده نیروهای ویژه او، از ۳۰۰ جریب زمین دولتی و زراعتی برای اهداف شخصی خود استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش‌ها، ملا فاضل آخند، معاون وزارت دفاع طالبان، یک قبرستان بزرگ و زمین دولتی را در نزدیکی شهر قدیمی قلعه نارنج غصب کرده و بر زمین‌های غصبی چندین مغازه ساخته است.

طا-لبان تاکنون به گزارش‌های غصب زمین توسط مقامات این گروه واکنش نشان نداده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا