آخرین اخباراجتماعبرگزیده

بجای مرمی بالای ما گُل ببارید!

جمعی از کودکان شهر مزار شریف طی یک گردهمایی، از طرفین درگیر جنگ در کشور خواستند تا با تداوم جنگ، فرصت‌های آموزش را از کودکان نگیرند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این گردهمایی، ده‌ها کودک از مکاتب و کودکستان‌های شهر مزار شریف گرد هم آمده و ساعتی را با خوشی و شادمانی دنیای کودکانه شان سپری کردند.
در بخشی از این برنامه، تعدادی از کودکان، پیام‌های کودکانه شان را می‌خواندند.
محمد ندیم، یکی از این کودکان، در پیامی خطاب به طرفین درگیر جنگ، به خصوص از مخالفین دولت خواست تا مکاتب را ویران نکنند و فرصت‌های آموزشی کودکان را از بین نبرند.
وی با لحن کودکانه از جنگ‌افروزان پرسید: مگر شما طفل ندارید؟ مگر کودک شما نیاز به آموزش ندارد؟ پس بیایید بجای مرمی بالای ما گل ببارید.
مرجان و مژده، دو تن دیگر از این کودکان از همه طرف‌های درگیر خواستند تا محیط امن، به منظور رفتن به مکتب و آموختن کودکان، فراهم کنند.
در همین حال، داکتر نجیب پیکان، رییس نهاد مردمی افغانستان و برگزارکننده این برنامه به خبرنگاران گفت: تلاش برای تامین فضای آموزشی و امن کودکان از مسوولیت‌های شهروندان است و آنان در یک اقدام خودجوش خواسته‌اند تا برای یک ساعت خنده را بر لبان کودکان مهمان سازند.
پیکان گفت: اساسی‌ترین پیام این برنامه اینست که کودکان، حتی مخالفین مسلح را«کاکا» خطاب کرده و از آنان توقع مهربانی و عطوفت دارند.
گفتنی است که همه‌ساله در شماری از بخش‌های کشور، کودکان زیادی به علت وجود جنگ و خشونت در کشور، آسیب‌پذیر می‌شوند و در موادری حتی از نعمت درس و آموزش نیز باز می‌مانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا