آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

بحران ونزوئلا؛ روسیه و چین مانع صدور بیانیه علیه کاراکاس شدند

همزمان با اوج گرفتن بحران در ونزوئلا، روسیه و چین مانع صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کاراکاس شدند.

همزمان با اوج گرفتن بحران در ونزوئلا، روسیه و چین مانع صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کاراکاس شدند.
به نقل از یورونیوز، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد ایالات متحده خواستار به رسمیت شناخته شدن مجلس ملی ونزوئلا به‌عنوان تنها نهاد دمکراتیک این کشور شده بود.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه مریکا در نشست روز شنبه شورای امنیت از جامعه بین‌المللی خواست تا ارتباط مالی خود با دولت نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا را قطع کنند.
آقای پمپئو در این نشست نیکولاس مادورو را مسبب اصلی بروز ناآرامی و بحران انسانی در کشور ونزوئلا خواند و خواستار حمایت کشورها از خوان گوآیدو رییس جمهوری خودخوانده این کشور شد.
چهار کشور اروپایی؛ اسپانیا، فرانسه، آلمان، بریتانیا و اسپانیا به نیکولاس مادورو اولتیماتوم هشت روزه داده‌اند تا در ونزوئلا انتخابات جدید برگزار کند یا همچون امریکا منتظر به رسمیت شناخته شدن خوان گوآیدو رهبر مخالفان به ‌عنوان رییس جمهور جدید باشد.
نماینده روسیه در نشست روز شنبه شورای امنیت ملل متحد، امریکا را متهم کرد که علیه رییس جمهوری فعلی ونزوئلا کودتا به راه انداخته است.
ونزوئلا تحت رهبری آقای مادورو شاهد کمبود مایحتاج اولیه زندگی، مهاجرت ۳ میلیون نفر از شهروندان و همزمان تظاهرات روزانه و تورم ۱۰ میلیون درصدی در سال جدید میلادی بوده است.
آنچه شرایط بد اقتصادی و سیاسی در این کشور را بحرانی تر کرد انتخابات ماه می سال گذشته (۲۰۱۸ میلادی) بود، انتخاباتی که مخالفان دولت آقای مادورو را به تخلف در آن و خرید آراء متهم کردند.
تنش و بحران سیاسی و داخلی در ونزوئلا زمانی به اوج خود و عرصه بین‌الملل کشید که خوان گوآیدو، رهبر پارلمان و مخالفان، دولت مادورو را «غاصب» و جنوری سال جاری در بزرگترین راهپیمایی حامیانش خود را رییس‌ جمهور موقت خواند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا