آخرین اخبارافغانستانسیاست

پدرام به حکمتیار:

برای خوش‌خدمتی به اسراییل و امریکا به برادران شیعه توهین می‌کنی


لطیف پدرام عضو مجلس نمایندگان و رییس حزب کنگره ملی که یکی از داعیان اصلی تغییر نام کشور از افغانستان به خراسان است، در واکنش به اظهارات اخیر حکمتیار در لوگر گفته است که که او برای خوش‌خدمتی به اسراییل و امریکا به برادران شیعه مذهب توهین می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، اخیراً گلبدین حکمتیار در واکنش به داعیه تغییر نام کشور از افغانستان به خراسان که از سوی لطیف پدرام راه‌اندازی شده است، واکنش نشان داده و گفته که« برخی‌ها با بسیار بی‌شرمی می‌گویند که نام افغانستان را قبول نداریم.»
پدرام در مطلبی در صفحه فیسبوکش خطاب به حکمتیار نوشته است:« برادر جان، خراسان است اینجا- سخن گفتن نه آسان است اینجا!»
گلبدین حکمتیار در لوگر گفته بود:« برخی با بسیار بی‌شرمی می‌گویند که نام افغانستان را قبول نداریم، می‌گویند که نام افغانستان به خراسان مبدل شود، خراسان یعنی یکی از ولایت‌های ایران. کسی نیست که از گریبان آن بگیرد و به جایش بنشاند که تو چه کاره هستی و کی این صلاحیت را برای تو داده است.»
از سویی هم، لطیف پدرام در واکنش به این اظهارات حکمتیار نوشته است:« جناب حکمتیار سخنان نومیدانه، بی‌شرمانه و سراپا تهمت و بهتان‌ات را در چهارآسیاب شنیدم، خواستم بگویم زمانی که از ترس طالبان به جبل‌السراج فرار کردی همان خراسانی‌ها بودند که ترا با وجود دشمنی‌های دیرینه‌ات نجات دادند و به تاجیکستان یکی از قلمروهای خراسان انتقال دادند و بعد برایت هواپیما دادند تا به ایران بروی و پناهنده شوی. اما خودت چنان بی‌شرم هستی که کسی را که نجاتت داد گفتی می‌خواست مرا بکشد در حالی که همه گواه‌اند مثل مورچه در کف دستش بودی، اما سردار شجاع خراسان و اسلام چنان بلند همت بود که با دشمن خود و مردمش با بزرگواری و همت خراسانی برخورد کرد و حتا یک طعنه کوچک هم به تو نداد.»
در ادامه خطابه پدرام به حکمتیار آمده است: همان ایران هم که ترا پناه داد مورد دشنام و سخنان ناسزای تو قرار گرفت. پاس نان و نمک را هم به رسم «افغانی» خودت نداشتی، همه می‌دانند که آن دشنام‌ها که به ایران و هموطنان شیعه مذهب ما می‌دهی به خاطر خوش خدمتی به امریکا و اسراییل است نه به خاطر خدا و مردم.
پس از بی‌اعتنایی ارگ به مخالفت مردم نسبت به درج واژه افغان در شناسنامه‌های برقی، بحث تغییر نام کشور داغ شد و شمار زیادی مردم خواستار تغییر نام افغانستان به خراسان شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا