آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجوانانحقوق بشرزندگی

برنامه پنج ساله طالبان برای عودت کنندگان

خبرگزاری دید: خلیل ‌الرحمان حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت‌ کنندگان طالبان، گفته است که این وزارت برای رسیدگی به وضعیت بازگشت‌ کنند گان و فراهم ‌سازی سرپناه به آنان، برنامه‌ی راهبردی پنج‌ ساله را ترتیب داده که برای عملی‌سازی آن به هم‌ کاری سازمان ملل متحد نیاز دارد.

در خبرنامه‌ای این وزارت آمده است: حقانی این موضوع را در دیدار با عرفات جمال، رییس جدید کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، مطرح کرده و افزوده که نهادهای مرتبط به سازمان ملل متحد باید برای رفع مشکلات نیازمندان بیش ‌تر تلاش کنند.
حقانی افزود: «کمک‌ ها باید در مقابل کار داده شود؛ نهادهای همکار هزینه ‌های اداری خود را کنترل کنند و بیشتر به مشکلات نیازمندان بپردازند.»
بر اساس این خبرنامه، عرفات جمال در این دیدار گفته است که برای رسیدگی به مشکلات مهاجران افغانستان باید با کشو‌رهای میزبان همآهنگی شود و دسترسی به خدمات صحی و آموزشی افزایش یابد.

بسیاری از شهروندان افغانستان که در بیشتر از یک سال گذشته به گونه‌ی اجباری و داوطلبانه از ایران و پاکستان بازگشته اند، به سرپناه و دیگر امکانات زندگی نیاز دارند.
سازمان بین‌المللی مهاجرت، چندی پیش با پخش گزارشی اعلام کرد که در سه ماه دوم سال جاری میلادی، بیش از ۸۵۸ هزار شهروند افغانستان از ایران و پاکستان به کشور شان بازگشته اند که از رسیدگی به مشکلات شان شکایت دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا