آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

برگزاری نشست «علما و متنفذین قومی» در کابل

خبرگزاری دید: ذبیح‌الله مجاهد از برگزاری نشستی با عنوان «نشست بزرگ علما و متنفذین قومی» در کابل برای «هماهنگی‌های بیشتر میان نظام و مردم» خبرداد.

مجاهد در پستی که امروز چهارشنبه (۸ سنبله) در شبکه ایکس(توییتر سابق) منتشر کرده، نوشته است که در این نشست «بر وحدت ملت، پیشرفت‌ها و هماهنگی‌های بیشتر بین نظام و مردم» تمرکز می‌شود.

تلویزیون ملی گزارش داده که این نشست به میزبانی شورای علمای کابل و با حضور «صدها نفر از علما و بزرگان دینی» برگزار شده است.

گفته شده که در این نشست شماری از مقام‌های ارشد از جمله عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست‌وزیر، سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله، امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه و ندامحمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی شرکت کرده‌اند.

در قطع‌نامه‌ این نشست که در وب‌سایت «الاماره» منتشر شده، آمده است که اشتراک‌کنندگان با هبت‌الله آخوندزاده رهبر طالبان «تجدید بیعت» کرده‌اند.

در ماده‌ دوم این قطع‌نامه آمده است که طا-لبان «در تعامل با جهان با درنظرگرفتن شریعت اسلامی، استقلال و موقعیت افغانستان، منافع ملی و خواسته‌های عصر، سیاست‌های لازم را به‌کار گیرند».

در ماده‌ نهم این قطع‌نامه آمده است که شرکت‌کنندگان از «امنیت و ثبات کلی کشور ابراز خرسندی کرده‌اند» و از نهادهای امنیتی طا-لبان خواسته‌اند که اجازه ندهند امنیت و ثبات مد نظر این گروه توسط «فتنه‌گران و گروه‌های مخرب» به چالش کشیده شود.

اشتراک‌کنندگان این نشست از جامعه‌ جهانی خواسته‌اند که به طا-لبان «کمک‌های مالی لازم» را ارائه کنند و در زمینه‌ رفع تحریم‌های بانکی و آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان «گام‌های سریع بردارند».

طا-لبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان تا اکنون دو نشست این‌چنینی دیگر در کابل و قندهار برگزار کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا