آخرین اخبارجهانحقوق بشر

بریتانیا: پناه‌جویان باید در خوابگاه‌های شناور زندگی کنند وگرنه حمایت دولت سلب می‌شود

خبرگزاری دید: وزیر مهاجرت بریتانیا گفته است که پناهجویان یا در کشتی‌ (خوابگاه‌های شناور) زندگی نمایند یا این‌که خود بدون حمایت دولت مسکن تهیه کنند.

وزیر مهاجرت بریتانیا هشدار داده است که پناهجویانی که از زندگی بر روی شناور مسطح (بارج) که برایشان درنظرگرفته شده امتناع ورزند، ممکن است از سوی دولت سلب حمایت شوند.

این در حالی‌ است که چالش‌های قانونی در مخالفت با انتقال پناهجویان به این اقامت‌گاه همچنان ادامه دارد.

رابرت جنریک وزیر مهاجرت بریتانیا روز گذشته (چهارشنبه ١٨ اسد) با حضور در برنامه «رادیو ۴ بی‌‌بی‌‌سی‌» اعلام کرده افرادی که متقاضی پناهجو شدن در بریتانیا هستند و از رفتن به اقامت‌گاه‌های در نظر گرفته شده همچون شناورهای بارج خودداری کنند، ممکن است از دریافت خدمات و حمایت‌های دولتی محروم شوند.

اولین گروه از پناهجویان روز دوشنبه به شناور «بیبی استکهلم» در پورتلند، در جنوب غرب انگلستان منتقل شدند.

با این اقدام، شماری از وکلا با اعتراض وارد عمل شدند تا بلکه از انتقال بیشتر افراد به این شناور جلوگیری کنند.

آن‌ها معتقدند که برای پناه‌جویان آسیب‌دیده، این شناور ۲۲۰ خوابه ناامن و نامناسب است.

اما جنریک به رسانه‌ها گفته است: اگر محل اقامتی که ارایه شده مانند شناور بارج را نپذیرید، ما هم ممکن است حمایت پناهندگی شما را حذف کنیم و آن فرد در نهایت باید از عهده مخارج خودش برآید.

وی خاطرنشان کرده که دولت بریتانیا به تعهدات قانونی خود برای تامین سرپناه و نیازهای اولیه پناهجویان عمل می‌کند و این را هم افزوده که برای اقامت در هوتل‌ها و مکان‌های مربوطه حق انتخاب یا «منوی انتخابی» به افراد ارایه نمی‌شود.

این در حالی است که شمار زیادی از همکاران محلی افغان و افراد آسیب‌پذیر از افغانستان و پناهندگان اوکراینی همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و منتظر ورود به بریتانیا هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا