آخرین اخبارافغانستان

بزرگ‌ترین کارخانه تولید مواد مخدر افغانستان در فراه است


بزرگ‌ترین کارخانه تولیدات مواد مخدر ولایت فراه در ولسوالی بکواه آن ولایت موقعیت دارد که زیر ذره‌بین فرماندهان گروه طالبان نیز است.
دستگاه‌های این کارخانه از سوی کشور پاکستان برای طالبان فرستاده شده که اعضای این گروه منبع عوایدی را برای خود از این طریق داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری دید، شاه محمود نعیمی، نماینده بر حال مردم در شورای ولایتی فراه ضمن تایید این خبر گفت که در این کارخانه بیش از ۲۵۰ اعضای گروه طالبان حضور دارند که مصروف به فعالیت هستند.
به گفته وی، نقش «زنان و کودکان» هم با مردان طالب در این کارخانه پابرجاست و تاکنون دولت نتواسته مانع این معضل در آن مناطق شود.
او می‌گوید، بیشتر موادی که در این کارخانه تولید شده شامل هروئین، شیشه و تریاک است که توسط فرماندهان طالب به پاکستان ارسال می‌شود.
در همین حال عارف مجیدی، فعال مدنی در غرب کشور می‌گوید: نقش مقامات درجه اول ولایت فراه با افراد سودجو، بی‌شمار است که موجب این حالت در آن مناطق شده‌ است.
وی تصریح می‌کند، دست‌های داخلی و خارجی در پشت پرده برای طالبان کار می‌کنند که روزبه‌روز جرات آنان را افزایش داده تا این وضع برای مردم به بار بیاید.
مقامات محلی ولایت فراه در وصف این گزارش تاکنون سکوت اختیار کردند.
عواید اقتصادی فرماندهان و اعضای گروه طالبان در غرب افغانستان، به ویژه ولایت فراه، از طریق کشت و قاچاق مواد مخدر، حشر و زکات، زورگیری از مردم نیز گزارش شده ‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا