آخرین اخبارآزادی بیاناجتماعاسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهمزنانمنطقه

بلینکن: برای لغو سیاست‌های سرکوبگرانه، فشارها بر طا-لبان را افزایش می‌دهیم

خبرگزاری دید: آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در جلسه ناتو متعهد شد که کشورش به افزایش فشار جهانی بر طا-لبان برای تغییر سیاست‌های سرکوبگرانه آن‌ها علیه زنان و دختران در افغانستان ادامه خواهد داد. وی بر نقش حیاتی زنان و دختران افغانستان در ایجاد صلح و جوامع آزاد و باز تأکید کرده است.

بلینکن: برای لغو سیاست‌های سرکوبگرانه، فشارها بر طا-لبان را افزایش می‌دهیم

بلینکن گفته است: ما همچنان به افزایش فشار جهانی بر طا-لبان ادامه می‌دهیم تا سیاست‌های سرکوب‌گرانه‌ای که به همه افغانستانی‌ها آسیب می‌زند، لغو شود.
بلینکن بر تلاش‌ها برای آموزش و توانمندسازی گروه‌های جامعه مدنی زنان و سازندگان صلح اشاره نموده و بر نقش حیاتی آن‌ها در ایجاد صلح و جوامع آزاد و باز تأکید کرده است.
او گفته است: “ما گروه‌های جامعه مدنی و سازندگان صلح را آموزش می‌دهیم و توانمند می‌سازیم تا بتوانند در ایجاد صلح، جوامع آزاد و باز و مذاکره برای پایان دادن به درگیری‌ها نقش ایفا کنند، حتی در مکان‌هایی که صاحبان قدرت بی‌رحم هستند و مانند افغانستان حقوق زنان و دختران را سرکوب می‌کنند.”
به گفته وی، تا زمانی که طا-لبان حق رفتن به مکتب، رفتن به کار، حرکت آزادانه و مشارکت در زندگی عمومی را انکار کنند، زنان و دختران به مبارزه برای حق‌شان برای ساختن آینده‌ای روشن‌تر برای خود و کشورشان ادامه خواهند داد.
بلینکن در حمایت از زنان گفته است: ما هر روز با دولت‌ها، سازمان‌های غیر دولتی، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها برای کمک به ادامه تحصیل زنان و دختران افغانستان تلاش می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا