آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ادعای وزیر خارجه امریکا:

به روسیه در مورد پرداخت پول برای کشتن سربازان مان هشدار دادم

وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید که در تماس با وزیر امور خارجه روسیه، در خصوص پرداخت پول برای شکتن سربازان امریکایی، به مسکو هشدار داده است.

وزیر امور خارجه امریکا می‌گوید که در تماس با وزیر امور خارجه روسیه، در خصوص پرداخت پول برای شکتن سربازان امریکایی، به مسکو هشدار داده است.
به نقل از فارس، مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا روز گذشته بار دیگر ادعاهای خود درباره حمایت روسیه و ایران از طالبان را مطرح کرد.
وی در مصاحبه با «رادیو آزاد اروپا» در پاسخ به ادعاهای مطرح شده درباره پول دادن روسیه به طالبان برای کشتن سربازان امریکایی گفت: «ما هرگز درباره مسائل اطلاعاتی امریکا اظهار نظر نمی‌کنیم. حتی اگر خبرنگارانی گمان کنند که می‌دانند واقعاً چه خبر است».
وزیر امور خارجه امریکا درخصوص تماس تیلفونی با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در این زمینه گفت: «آنچه ما گفتیم این بود که اگر روس‌ها برای کشتن امریکایی‌ها یا به‌طور کل غربی‌ها، پیشنهاد پرداخت پول داده باشند، بهای گزافی خواهد داشت. این چیزی است که با وزیر امور خارجه لاوروف در میان گذاشتم».
او در ادامه گفت: «مطلع هستم که ارتش ما نیز با رهبران ارشد آن‌ها گفت‌وگو داشته‌اند. ما چنین اقدامی را تحمل نمی‌کنیم».
پمپئو در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعات در این زمینه موثق هستند مدعی شد: «ما از [علم] تاریخ مطلعیم. می‌دانیم که روسیه در گذشته طالبان را مسلح کرده است، می‌دانیم که ایرانی‌ها امروز به مسلح کردن آن‌ها ادامه می‌دهند. پس ما این واقعیت‌ها را می‌دانیم. ما انتظارات خود را برای آن‌ها به‌طور شفاف بیان کرده‌ایم».
وی افزود: «ما هر کاری که لازم باشد برای حفاظت از سربازان امریکایی و هر سرباز جمهوری چک یا هر کشور دیگر را انجام می‌دهیم. سال قبل این کار را انجام داده‌ایم و سال بعد هم انجام خواهیم داد».
امریکا رسماً ماموریت جنگی خود در افغانستان را در اواخر سال ۲۰۱۴ مختومه اعلام کرد، اما بر اساس گزارش نیویارک تایمز حدود ۸ هزار و ۶۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان همچنان باقی مانده‌اند.
این روزنامه چندی پیش در گزارشی جنجالی ادعا کرد که افسران یکی از ادارات ستاد ارتش روسیه به طالبان در گذشته وعده دادند که در برابر هر نظامی امریکایی که در افغانستان بکشند، به آنان پاداش نقدی داده خواهد شد.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اما مسائل سیاسی داخلی امریکا را پشت پرده گزارش ادعایی در خصوص تبانی مسکو برای کشتن نظامیان امریکایی دانست و گفت: یک دعوای سیاسی داخلی در پس «حدس و گمان‌های ناشایست» در خصوص ارتباط ادعایی مسکو با طالبان در افغانستان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا