اجتماعافغانستان

به ۲۵۰ خانواده بی‌بضاعت مواد غذایی توزیع شد

رسول شهزاد-کابل

خبرگزاری دید: در حالی که شهروندان در سراسر کشور از فقر و بیکاری شکایت دارند یک نهاد خیریه در کابل به ۲۵۰ خانواده فقیر و بی‌بضاعت در کابل مواد غذایی توزیع کرد.


خبرگزاری دید: در حالی که شهروندان در سراسر کشور از فقر و بیکاری شکایت دارند یک نهاد خیریه در کابل به ۲۵۰ خانواده فقیر و بی‌بضاعت در کابل مواد غذایی توزیع کرد.
بنیاد خیریه امام حسین و بنیاد پیامبر اعظم امروز یکشنبه ( ۲۸ حمل) طی برنامه‌ای به ۲۵۰ خانواده بسته‌های مواد خوراکی را توزیع کرد.
سید ابوالحسن هادی مسئول امداد رسانی کمیته پیامبر اعظم به خبرگزاری دید گفت که این خانواده‌ها طی یک سروی از سوی کارمندان این دو بنیاد شناسای شدند که همه شان در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برند.


آقای هادی همچنان گفت که بنیاد پیامبر اعظم تاکنون به بیش از ۲ هزار خانواده در کابل بسته‌های کمکی را توزیع کرده است که این کمک‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: افراد که در یک دوره از سوی این دو بنیاد بسته‌های کمکی را دریافت می‌کنند در دوره‌های بعدی نیز از کمک‌های این بنیاد مستفید می‌شود تا برای یک مدت مشکل شان حل شود.
از سوی هم راضیه یکی از زنان بی‌سرپرست که به خبرگزاری دید می‌گوید که کمک‌های بنیاد پیامبر اعظم برایش مفید بوده و می‌تواند مشکلات شان را حل کند.


راضیه می‌گوید که وی سر پرست یک خانواده چهار نفره است که هیچ نان‌آوری ندارد و پیش از این خودش کار می‌کرده ولی بعد از حاکمیت طالبان بیکار و خانه نشین شده است.
صدیقه یکی دیگر از زنان بی‌سرپرست به دید گفت: این دومین دور است که من کمک‌های بنیاد پیامبر اعظم را دریافت می‌کنم و این کمک‌ها برای خانواده‌اش مفید و کافی بوده است.


گفتنی است که بعد از فروپاشی نظام سیاسی و حاکمیت طالبان میلیون‌ها تن در سراسر کشور بیکار شدند و صدها هزار تن برای کار کردن به کشورهای خارجی مهاجر شدند.
بعد از بازگشایی شماری از وزارت خانه‌ها به کارمندان زن اجازه داده نشد تا دوباره به کار شان برگردد.
در هشت ماه اخیر شهروندان کشور همواره از نبود کار و افزایش روز افزون فقر و گرسنگی شکایت کرده و از کشورهای بین‌المللی خواستار کمک به مردم افغانستان شدند.


علی‌خان (مستعار) یکی دیگر از افراد بی‌بضاعت به خبرگزاری دید می‌گوید: بعد از سقوط کابل تاکنون وی نتوانسته است یک شب غذایی کافی به خانواده‌اش تهیه کنند زیرا روزانه با کراچی برای کار بیرون می‌رود ولی بعضی روزها ۲۰ تا ۵۰ افغانی کار می‌کند.
وی می‌گوید که نهادهای خیریه و تاجران کشور که توان مالی دارند باید در چنین شرایطی در کنار مردم باشد و کمک‌های شان را افزایش بدهد زیرا در این شرایط اکثریت مردم با فقر و بیکاری دست به گریبان هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا