آخرین اخبارآزادی بیانافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشرحکومتسیاست

بیانیه ریچارد بنیت در پیوند به منع ورودش به افغانستان

خبرگزاری دید: ریچارد بِنِیت گزارش‌گر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید که اعلام منع ورود او به افغانستان از سوی طا-لبان عقب‌گرد و سیگنال نگران‌کننده‌ای درباه تعامل آن‌ها با سازمان ملل و جامعه جهانی خواهد بود.

ریچارد بنیت در بیانیه‌ای که به تازگی منتشر کرده گفته است که به مردم افغانستان و حمایت از یک کشور باثبات، فراگیر و مرفه که با خود و همسایگانش در صلح باشد، متعهد می‌ماند.
او در این بیانیه گفته است: اعلام عمومی طالبان مبنی بر این‌که دیگر به من اجازه دسترسی به افغانستان نمی‌دهند، گامی به عقب و سیگنال نگران‌کننده‌ای درباره تعامل آن‌ها با سازمان ملل و جامعه بین‌المللی در زمینه حقوق بشر است.
او با بیان این‌که پیوسته به دنبال تعامل شفاف با مقامات حکومت سرپرست بوده‌ است، گفت که ارایه ارزیابی انتقادی از وضعیت حقوق بشر در افغانستان، مسئولیت او است.
بنیت افزود: در جایی که اختلاف نظر وجود دارد، گفت‌وگوی سازنده جواب می‌دهد. من از طالبان می‌خواهم تصمیم خود را تغییر دهند.
او در ادامه تاکید کرد که به عنوان یک کارشناس مستقل منصوب شده از سوی سازمان ملل، مسئولیت‌هایش را بسیار جدی می‌گیرد.
گزارش‌گر ویژه سازمان ملل تصریح کرد: با توجه به این‌که بیش از یک سال می‌شود به افغانستان سفر نکرده‌ام، من به تعامل با مردم افغانستان در داخل و خارج از این کشور و همچنین سایر ذینفعان مربوطه ادامه خواهم داد. من همچنین به مستندسازی سوء استفاده‌ها و نقض حقوق بشر ادامه خواهم داد و از بهبودها دفاع خواهم کرد.
حکومت سرپرست با متهم کردن بنیت به ارایه دروغگویی و پروپاگند، او را از ورود به افغانستان منع کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا