آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرزنان

بیش از ٥٣ هزار افغانستانی در ٢٠٢٣ درخواست پناهندگی به آلمان داده‌اند

خبرگزاری دید: اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ٥٣ هزار افغانستانی به این کشور درخواست پناهندگی داده است.

بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده از سوی اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان آلمان، این کشور در سال گذشته شاهد افزایش ٥١ درصدی درخواست‌های پناهندگی بوده که بر فشار بر دولت برای عمل به وعده‌هایش جهت کاهش مهاجرت غیرقانونی افزوده است.

اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (BAMF) آلمان اعلام کرد که در سال ٢٠٢٣، در مجموع ٣٥١ هزار و ٩١٥ درخواست پناهندگی در آلمان ثبت شده است که نسبت به سال قبل از آن ٥١ درصد افزایش داشته است.

ننسی فایشر وزیر داخله آلمان در بیانیه‌ای گفته است: ارقام پناهندگی در سال گذشته نشان می‌دهد که ما باید مدام به مسیر خود برای محدود کردن مهاجرت‌های غیرقانونی ادامه دهیم.

وی از توافق اخیر برای اصلاح سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا نیز تمجید کرده که بر اساس آن افرادی که دورنمای اندک از وضعیت حمایتی دارند، درخواست‌های شان در مرزهای خارجی این اتحادیه بررسی خواهد شد.

در سال ٢٠٢٣، داد‌های اداره مهاجرت نشان می‌دهد که بیشترین متقاضیان پناهندگی در آلمان از سوریه (١٠٤ هزار و ٦٥١) و پس از آن ترکیه (٦٢ هزار و ٦٢٤)، افغانستان (٥٣ هزار و ٥٨٢)، عراق (١٢ هزار و ٣٦٠)، ایران (١٠ هزار و ٢٠٦)، گرجستان (٩ هزار و ٣٩٩) و روسیه (٩ هزار و ٢٨) بوده‌اند.

این اداره افزوده که در ٥٢ درصد از مواردی که در مورد آن‌ها تصمیم گرفته است، وضعیت حفاظت را اعطا کرده است.

گفتنی است که آلمان طی ٢ سال گذشته برنامه‌ای را برای اعطای پناهندگی به افغانستانی‌های آسیب‌پذیر آغاز کرد و اعلام نمود که ماهانه ١ هزار نفر را منتقل می‌کند اما این روند تا کنون به دلایلی معلق و متوقف است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا