آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثایرانمنطقه

تاجران در دام باند مافیایی قاچاق انسان؛ پرویز مافیا چه کسی است؟

خبرگزاری دید: با تلاش پولیس ایران، پرویز مافیا سرکرده یک باند بزرگ قاچاق انسان که دستور قاچاق و گروگانگیری در ایران، افغانستان و ترکیه را می داد ‌در نقطه صفر مرزی و پیش از فرار از ایران دستگیر شد.

دو تاجر ایرانی به امید یک تجارت پر سود راهی افغانستان شدند اما در دام گروگان‌گیران ۲۰۰ هزار دالری گرفتار شدند و آدم ربایان باج گیر تحت تعقیب اینترپل(پولیس مبارزه با جرایم بین المللی) قرار گرفتند تا اینکه چند روز قبل یکی از تاجران وقتی در صفحه حوادث روزنامه، خبر دستگیری گروگان‌گیران بین المللی به ریاست پرویز مافیا را خواند، متوجه شد که آنها همان گروه باج گیر هستند.

این دو تاجر ایرانی بعد از مراجعه به نهادهای عدلی و قضایی، دو نفر از مجرمین را شناسایی کردند.

اگرچه پولیس ۶ نفر از آن باند را دستگیر کرده بود اما پرویز مافیا سرکرده باند همچنان فراری بود.
چندی قبل اعضای باند قاچاقچیان انسان، ‌ ۴ مرد تاجیکستانی که قرار بود به آمریکا مهاجرت کنند را در ایران ربودند. آنها قصد اخاذی ۶۰ هزار دالری از خانواده های گروگان را داشتند و موفق شدند از دو نفرشان پول بگیرند.

بعد از اخاذی گروگان‌گیران، خانواده های شاکیان شهروندان تاجیکستان شکایت شان را به مراجع ذیربط پیش کردند و پس از مدتی پولیس ایران موفق به کشف مخفیگاه آدم ربایان شدند اما سرکرده آن گروه فراری بود تا اینکه در نقطه صفر مرزی گرفتار شد.

پرویز مافیا زمانی به چنگ قانون افتاد که قصد داشت بصورت قاچاق از ایران خارج شود و به ترکیه برود. تحقیقات در این پرونده برای شناسایی جرایم احتمالی دیگر از سوی پرویز مافیا و هم دستانش ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا