آخرین اخبارافغانستانمنطقه

تاکید افغانستان و قزاقستان بر گسترش همکاری‌های منطقوی


حنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور، روز گذشته(سه‌شنبه، ۲۷سرطان) با آقای کمال دینوف ابزال، معین وزارت خارجه قزاقستان و هیئت همراهش در آستانه، پایتخت آن کشور دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از دفتر شورای امنیت ملی، در این دیدار هر دو جانب روی دوام و بهبود در رابط دوجانبه و چندجانبه صحبت کردند و در کنار آن درباره همکاری‌های سیاسی و اقتصادی بحث کردند.
معین وزارت خارجه قزاقستان در این نشست گفت: نشست همکاری‌های شانگهای در آستانه بسیار مفید بود، و تعقیب و عملی‌سازی وعده‌های داده شده در این نشست و در کل موجودیت چنین نهادها در توسعه و ثبات منقطوی خیلی مهم است.
آقای ابزال افزود: به منظور مبارزه در برابر هراس‌افکنی، جلوگیری از جرایم سازمان‌یافته و نیز جلوگیری از قاچاق مواد مخدر باید اجماع منطقوی صورت گیرد.
آقای اتمر در این نشست گفت: ما در سطح منطقه و جهان دشمن مشترک داریم و نیاز است تا در برابر آن استراتیژی مشترک و اقدامات هماهنگ داشته باشیم، تا تهدیدات ناشی از هراس‌افکنی را از بین ببریم.
معین وزارت خارجه قزاقستان گفت که کشورش مرکز بین‌المللی مبارزه در برابر تروریزم را ایجاد می‌کند و در این راستا خواهان همکاری دولت افغانستان شد.
در این نشست درباره نقش مثبت ایالات متحده امریکا، چین و پاکستان نیز بحث شد و هر دو طرف روی افزایش تلاش‌های دیپلوماتیک و سیاسی برای نابود ساختن هراس‌افکنی و تهدیدات منطقوی تفاهم کردند.
دو طرف در این دیدار روی ترتیب تفاهم‌نامه همکاری‌های اقتصادی و ترانزیتی به نتیجه رسیدند که پروسه‌های بعدی آن از سوی هر دو کشور تعقیب خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا