آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

تاکید بر گسترش همکاری‌ها در دیدار نمایندگان ویژه پاکستان و ازبیکستان در امور افغانستان

خبرگزاری دید: نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در دیدار با مقامات ازبیکستان در مورد وضعیت افغانستان و همکاری‌های دوجانبه تبادل نظر کرد.

عصمت‌الله ایرگشوف نماینده ویژه ازبیکستان در امور افغانستان روز گذشته با آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان دیدار کرده است.

طرفین در مورد وضعیت کنونی افغانستان و تلاش‌های جامعه جهانی و نیز دو کشور برای گسترش همکاری‌ها در راستای افغانستان تبادل نظر کردند.

آن‌ها همچنین در مورد پروژه‌های حمل و نقل و اتصال در افغانستان، به ویژه ساخت خط آهن ترمذ – مزار شریف – کابل – پیشاور که به گفته طرف پاکستانی در تطبیق مفهوم اتصال منطقه‌ای از اهمیت اساسی برخوردار است، رایزنی کردند.

جوانب همچنین علاقمندی متقابل را برای توسعه اقدامات مشترک جهت حل بحران بشردوستانه در افغانستان و همچنین ارتقای توسعه صلح‌آمیز این کشور ابراز کردند.

معاون اول وزیر خارجه جمهوری ازبیکستان نیز در دیدار با آصف درانی در مورد چشم‌انداز توسعه بیشتر مشارکت استراتژیک ازبیکستان و پاکستان در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، سرمایه‌گذاری، حمل و نقل و اتصال رایزنی کردند.

اهمیت گسترش همکاری‌ها در جهت افغانستان، به ویژه در ارایه کمک‌های بشردوستانه و سایر کمک‌ها به مردم افغانستان نیز از جمله موضوعات مورد بحث خوانده شده است.

طرفین همچنین در خصوص همکاری‌های دو کشور در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا