آخرین اخبارآسیای میانهاسلایدشوامنیت و حوادثانفجارجنگجهان

تبلیغات و سرباز گیری داعش خراسان فراتر از مرزهای افغانستان

خبرگزاری دید: اخیراً اسکای نیوز در یک گزارش تحلیلی گفته است که با افزایش تبلیغات داعش و گسترش آن به مخاطبانی فراتر از مرزهای افغانستان، شمار حملات بیرونی و طرح‌های حملات این گروه نیز بیشتر شده است.

این شبکه خبری بر اساس اطلاعات مرکز بازدارندگی اطلاعات گزارش داده است که در دو سال اخیر، تبلیغات این گروه به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته و محتواهای آن‌ها در تعداد بیشتری از زبان‌ها منتشر می‌شود.

این تحلیل نشان می‌دهد که شاخه خراسان داعش، علاوه بر هدف‌گیری مخاطبان اصلی خود در جنوب و مرکز آسیا، به‌ویژه در تاجیکستان و ازبیکستان، به‌تدریج تبلیغات خود را به تعداد بیشتری از زبان‌ها منتشر می‌کند.

یکی از پوسترهای اخیر منتشر شده توسط رسانه داخلی این گروه اعلام کرده است که محتوای آن‌ها به زبان اردو نیز در دسترس خواهد بود، که به مجموعه زبان‌هایی چون پشتو، فارسی، تاجیکی، ازبیکی، روسی، ترکی، آذربایجانی، انگلیسی و عربی اضافه می‌شود.

در این گزارش آمده است که نفوذ بین‌المللی شاخه خراسان داعش در حال افزایش است و این گروه حملات و طرح‌های متعددی را در سال ۲۰۲۴ انجام داده است. از جمله این حملات می‌توان به حمله مرگبار به یک سالن کنسرت در مسکو، برنامه‌های ناکام برای اختلال در سه کنسرت تیلور سوئیفت در اتریش و بمب‌گذاری در ایران اشاره کرد.

این در حالیست که حمله به لوی سارنوالی در روز دوشنبه گذشته را این گروه تروریستی به عهده گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا