آخرین اخبارآزادی بیاناجتماعاسلایدشوافغانستانحقوق بشرزنانزندگی

تحقیق؛ پدران دختردار افغانستانی بیشتر به حقوق زنان باورمند هستند

خبرگزاری دید: محققان آزمایشگاه امنیت انسانی در دانشگاه “ماساچوست امهرست” آمریکا با انجام تحقیقی دریافته است که پدران دختردار به حقوق زنان به عنوان “اولویت ملی” متعهد هستند.

تحقیق؛ پدران دختردار افغانستانی بیشتر به حقوق زنان باورمند هستند

بر بنیاد این تحقیق که روز گذشته(۲۷ سرطان) از سوی دانشگاه ماساچوست همگانی شد: در حالی که حمایت گسترده‌ای از حقوق بشری زنان در این کشور جنگ‌زده (افغانستان) وجود دارد، پدران دارای دختر بزرگ‌ از جمله افغانستانی‌هایی هستند که به حقوق بشری زنان به عنوان یک اولویت ملی متعهد هستند.
تحقیق می‌افزاید که پدران افغانستانی نگرش‌های برابری جنسیتی بیشتری دارند.
محققان دریافتند که پدران افغانستانی دارای دختران بزرگ به‌خصوص زمانی که برای اولین بار در مورد جنسیت فرزندان بزرگ شان فکر می‌کنند، ترجیح می‌دهند حقوق زنان را در اولویت قرار دهند.
یافته‌ها نشان می‌دهد که جوامع حقوق بشری و بشردوستانه می‌توانند زمان و توجه بیشتری را صرف طرح‌ریزی حمایت‌ها به‌گونه‌ای کنند که مردان را تشویق کند تا درباره دختران بزرگ‌تر خود فکر کنند یا به نمایندگی از آن‌ها عمل کنند.
چارلی کارپنتر، استاد علوم سیاسی و مدیر آزمایشگاه امنیت انسانی که محقق اصلی این مطالعه بوده است، می‌گوید: “توجه به حقوق زنان فقط اولین قدم است، اما مردان نیز باید به نمایندگی از زنان و دختران عمل کنند تا واقعاً تغییر ایجاد کنند.”
وی افزوده است: “مسئله حمایت مردان از حقوق بشری زنان فقط برای افغانستان نیست، بلکه برای همه کشورها مطرح است.”
این تحقیق در ماه‌های پس از خروج امریکا از افغانستان از ۲۶ هزار پاسخ جمع‌آوری شده انجام شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا