آخرین اخبارافغانستانسیاست

رحمت‌الله نبیل:

تداوم آتش جنگ به نام جهاد در افغانستان استراتژی پاکستان است/ ما به تفاهم ملی نیاز داریم

رحمت‌الله نبیل رییس اسبق ریاست عمومی ملی در پستی تازه، تداوم جنگ را زیر نام جهاد در کشورمان، استراتژی جنرالان پاکستانی دانسته و تاکید کرده است که چنین طرحی تا کنون عملیاتی است.

رحمت‌الله نبیل رییس اسبق ریاست عمومی ملی در پستی تازه، تداوم جنگ را زیر نام جهاد در کشورمان، استراتژی جنرالان پاکستانی دانسته و تاکید کرده است که چنین طرحی تا کنون عملیاتی است.
به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‌الله نبیل رییس اسبق امنیت ملی کشور می‌گوید که تداوم جنگ زیر نام جهاد از طرح‌های جنرالان پاکستانی بوده و تلاش می‌شود که همواره آتش جنگ به نام جهاد مقدس در این کشور شعله‌ور باشد.
نبیل در این پست به تاریخ معاصر کشور از جمله سرنگونی دولت داکترنجیب، حکومت مجاهدین، جنگ‌های داخلی، ظهور طالبان، سرنگونی این گروه و رویکار آمدن دوباره‌اش اشاره کرده و تاکید نموده که اگر با احتیاط و آگاهانه با قضایا برخورد نشود، شاهد تکرار چنین رخدادهایی در آینده خواهیم بود.
آقای نبیل می‌گوید: بر اساس طرح و استراتژى اختر عبدالرحمن جنرال پاکستانی، افغانستان باید همیشه به‌نام جهاد و اسلام در آتش جنگ بسوزد؛ قرن‌ها باید اسلام در این سرزمین در معرض خطر معرفی گردد و شرور پسندهای دنیا و تمام تروریستان به نام دفاع از اسلام به این خاک سرازير شوند.
رییس پیشین امنیت ملی خواستار آن شده که «بیایید خود و دگران را فریب ندهیم و صادقانه اعتراف کنیم که ما به اشکال مختلف برای اهداف بیگانه‌ها وسیله و ابزار دست شده‌ایم و برای حفظ منافع آن‌ها، خود را بی‌چاره ساخته‌ایم.
به باور او، «یگانه راه بیرون رفت از این معضل شُوم، اتحاد و همدلی است و باید برای یک‌دیگر دست بدهیم و منحیث صاحبان اصلی این خاک، مستقلانه برای نجات این سرزمین قدم برداریم و در غیر آن، تجربه‌های ناخوش‌آیند گذشته بالای همه ما تکرار خواهد شد».
این سیاستمدار کشور از گروه طالبان نیز خواسته که تفنگ را به زمین گذاشته و نگذارند که نقشه‌های بیگانگان در مورد این سرزمین اجرا شوند.
او از طالبان خواسته است: گروه طالبان افغان نیز منحیث ساکنین این کشور، از دسایس بیرونی‌ها آگاه شوند و قضاوت بیشتر در موردشان را تاریخ خواهد کرد. اما؛ فعلاً نجات کشور را در اولویت قرار دهند و به‌جای تفنگ و ابزار جنگی از عقل سرد کار بگیرند و باب تفاهم را پیش بگیرند.
رحمت‌الله نبیل از چهره‌های جدی منتقد سیاست‌ها پاکستان در کشور است و همواره سازمان استخبارات نظامی آن کشور را متهم به دست داشتن در آتش جنگ افغانستان دانسته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا