آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

گلبدین حکمتیار:

ترامپ با پوتین آزمایش قدرت کند/ انتخابات شفاف راه‌حل بحران در افغانستان است

رهبر حزب اسلامی با تأکید به خروج نیروهای خارجی از افغانستان، اظهار داشت که خارجی‌ها باید به افغانستان به عنوان یک کشور مستقل احترام داشته باشند.

رهبر حزب اسلامی با تأکید به خروج نیروهای خارجی از افغانستان، اظهار داشت که خارجی‌ها باید به افغانستان به عنوان یک کشور مستقل احترام داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری دید، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی روزگذشته (جمعه ۴ اسد) در یک گردهمایی در کابل گفت: خواست‌های مشروع طالبان در گفت‌وگوهای صلح باید درنظر گرفته شوند تا توافق صلح بدست آید.
حکمتیار با اشاره به گفته‌های رییس جمهور امریکا افزود: اگر ترامپ می‌خواهد قدرت را آزمایش کند باید بر سر ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه که از رقیبان اصلی او است آزمایش کند نه بر مردم بی‌گناه افغانستان.
وی افغانستان را کشور اشغال شده خواند و اظهار داشت که حکومت نمی‌تواند مستقلانه تصمیم بگیرد.
رهبر حزب اسلامی با تأکید به برگزاری شفاف و عادلانه انتخابات تصریح کرد: یگانه راه حل توقف بحران و چالش‌ها در افغانستان برگزاری شفاف و عادلانۀ انتخابات است.
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بر برگزاری انتخابات‌های ریاست‌جمهوری، شوراهای ولایتی، شوراهای ولسوالی و مجلس نماینده‌گان ولایت غزنی به‌گونۀ همزمان تأکید کرد.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ در دیدار با نخست‌وزیر پاکستان در اظهاراتی عجیب در مورد جنگ افغانستان گفت که اگر بخواهد ظرف ده روز جنگ را تمام می‌کند، او افزود که ده میلیون انسان کشته خواهد شد و افغانستان از نقشه ناپدید.
این اظهارات ترامپ واکنش‌های زیادی را در داخل افغانستان برنگیخته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا