آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهم

ترامپ سرزده به عراق رفت؛ نخست وزیر عراق با او دیدار نکرد

کاخ سفید اعلام کرده است که دونالد ترامپ رییس‌ جمهور ایالات متحده امریکا در سفری از پیش اعلام‌ناشده وارد عراق شده و با نظامیان امریکایی مستقر در این کشور دیدار کرده است.

به نقل از تایم، این نخستین سفر ترامپ پس از آغاز دوره ریاست جمهوری وی به یکی از کشورهای در حال جنگ می‌‌باشد.

گفتنی است که میلانیا ترامپ بانوی اول امریکا نیز رییس جمهور ترامپ را در این سفر همراهی می‌‌کند.

سارا ساندرز سخنگوی کاخ سفید در صفحه توییترش نوشته است که ترامپ و بانوی اول امریکا برای سپاسگزاری از خدمات نظامیان امریکایی در عراق و تبریک گفتن کریسمس به عراق رفته است.

آقای ترامپ در این سفر از تصمیم خروج نیروهای امریکایی از سوریه دفاع کرده است.

وی گفته است:« امریکا نمی‌تواند پولیس جهان باشد. ما در سراسر جهان پخش شده‌ایم. ما در کشورهایی هستیم که حتی بسیاری مردم از آن‌ها چیزی نشنیده‌اند. این مزخرف است.»

این گفته آقای ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته جیمز متیس وزیر دفاع این کشور با انتقاد از تصمیم خروج نیروها از سوریه، از سمتش استعفا داد.

در همین حال، رییس جمهور امریکا از تصمیم باراک اوباما رییس جمهور سابق این کشور مبنی بر خروج نیروهای امریکایی از عراق انتقاد کرده و گفته است این کار باعث رشد گروه داعش می‌شد.

رییس جمهور امریکا همچنان از وضعیت امنیتی در خاورمیانه انتقاد کرد.

وی گفته است:« بسیار اسفناک است وقتی شما ۷ تریلیون دالر در خاورمیانه مصرف کنید، اما با چنین پوشش امنیتی گستره به آنجا سفر بروید.»

از سویی هم، دفتر مطبوعاتی نخست‌وزیر عراق گفته است قرار بود عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق با رییس جمهور امریکا دیدار کند، اما تفاوت دیدگاه‌ها باعث شد نوع این جلسه تغییر کند.

دفتر مطبوعاتی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای گفته است:« انتظار می‌رفت که پذیرش رسمی و دیدار عادل عبدالمهدی و رییس جمهور امریکا صورت گیرد، اما با توجه به تنوع دیدگاه‌ها برای سازماندهی جلسه، منجر به جایگزین آن با یک مکالمه تیلفونی شد.»

امریکا اکنون پنج هزار نیروی نظامی در عراق دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا