آخرین اخبارافغانستانسیاست

کرزی در واکنش به ترامپ:

تروریزم با سیاست‌های مبهم امریکا رشد یافت

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور نسبت به گفته‌های اخیر آقای ترامپ که گفته بود افغانستان «هاروارد» تروریزم است، واکنش نشان داد.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور نسبت به گفته‌های اخیر آقای ترامپ که گفته بود افغانستان «هاروارد» تروریزم است، واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری دید، حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان امروز چهارشنبه (۱۲ سرطان) در واکنش به گفته‌های آقای ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا که گویا «افغانستان لابراتوار تروریزم» است گفت که افغانستان با سیاست‌های مبهم ایالات متحده تبدیل به لانه تروریزم شده است.
آقای کرزی گفته است:« افغانستان قربانی اصلی تروریزم است. تروریزمی که پیوسته با کمک مالی و سیاست‌های مبهم ایالات متحده رشد و قوام یافته است. ظهور گروه داعش، در حضور وسیع سیاسی، نظامی و استخباراتی این کشور در افغانستان گواه آشکار این مطلب است.»
رییس جمهور امریکا به تازگی در مصاحبه‌ای گفته بود که افغانستان هاروارد تروریزم است و اگر نیروهای امریکایی از این کشور خارج شوند، افغانستان به لانه تروریزم تبدیل می‌شود.
وی افزوده است:« افزایش جنگ و خشونت در افغانستان راه حل معضل کشور ما نبوده بلکه با تأکید بر امر صلح و تقویت فعالیت‌های صلح طلبانه و افغانی ساختن این پروسه است که میتوان به این جنگ طولانی و خانمانسوز پایان داد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا