آخرین اخبارجهانزنانسیاست

تعدیل کمک‌های بشری آلمان به افغانستان در پی اعتصاب غذایی فعالان زن

خبرگزاری دید: در پی اعتصاب غذایی شماری از فعالان زن در اعتراض به وضعیت زنان در افغانستان، وزارت خارجه آلمان از تعدیل کمک‌ها به افغانستان خبر داد.

وزارت خارجه آلمان  با بیان این‌که به جایی کمک می‌‌فرستد که زنان بتوانند کار کنند، گفته که ارسال کمک به افغانستان را «تعدیل» کرده است.

مقامات وزارت خارجه آلمان گفته که مقام‌های این وزارت با این معترضان تماس دارد و به مشورت با آن‌ها و فعالان مدنی افغانستان ارزش قایل است.

این مقام وزارت خارجه آلمان تاکید کرده که برلین در صورتی و در جایی کمک می‌فرستد که تضمین شود این کمک‌ها به زنان و کودکان می‌رسد.

وزارت خارجه آلمان افزوده که دولت فدرال این کشور در رویکرد خود در قبال طا-لبان ثابت‌قدم است.

او توضیح داده است: ما نقض حقوق بشر توسط طا-لبان، به ویژه تبعیض سیستماتیک علیه زنان و دخترانی را که به زور از زندگی عمومی در افغانستان بیرون رانده می‌شوند، به شدت محکوم می‌کنیم.

این وزارت در رابطه به اصلاحاتی که در روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان آورده، توضیح داده است: ما در جایی که زنان می‌توانند به کار خود ادامه دهند و در جایی که می‌توانیم تضمین کنیم که زنان و کودکان می‌توانند به این کمک‌ها دسترسی داشته باشند، کمک می‌کنیم.

با این حال، وزارت خارجه آلمان درباره دیگر خواست‌های زنان معترض از جمله، به رسمیت شناختن آپارتاید جنسیتی در افغانستان تحت کنترول طا-لبان، چیزی نگفته است.

گفتنی است که فعالان زن در آلمان در پیوند به وضعیت منع کار و آموزش زنان در افغانستان اعتصاب غذایی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا