آخرین اخبارجهانسیاست

تعیین نخستین سفیر عربستان در فلسطین

خبرگزاری دید: گزارش‌ها حاکی است که عربستان سعودی نخستین سفیر خود را در سرزمین فلسطین اشغالی تعیین کرده است.

عربستان سعودی روز گذشته (شنبه، ۲۱ اسد) در اقدامی بی‌سابقه یک دیپلمات خود را به عنوان سفیر غیرمقیم امور فلسطین منصوب و به تشکیلات سرزمین‌های فلسطینی معرفی کرده است.

رسانه‌های فلسطینی می‌گویند که استوارنامه نایف السدیری روز گذشته در اُمان پایتخت اردن، تحویل مشاور خارجی محمود عباس شده است.

اقدامی که از سوی رسانه‌های اسراییلی به عنوان «پیش‌دستی و گامی» از سوی ریاض برای «عملی کردن» مفاد توافقی است که بر اساس آن رژیم اسراییل و عربستان با میانجی‌گری امریکا روابط سیاسی برقرار خواهند کرد.

رسانه‌های اسراییلی و برخی از پایگاه‌های خبری فلسطینی روز گذشته گزارش دادند که عربستان سعودی طی مراسمی رسمی در سفارتخانه خود در اردن، نایف السدیری را به عنوان سفیر فلسطین معرفی و استوارنامه او را هم به مقام‌های تشکیلات خودگردان سرزمین‌های فلسطینی تقدیم کرده است.

بنابر این گزارش‌ها آقای السدیری که سفیر عربستان در اردن است همزمان این سمت جدید را هم تحت عنوان سفیر غیرمقیم برعهده خواهد گرفت.

این در حالی است که اخیراً وال‌استریت ژورنال در گزارشی اختصاصی نوشته بود که بخشی از توافقی که کاخ‌ سفید به دنبال نهایی کردن آن میان رژیم اسراییل و عربستان است به تقاضای ریاض برای تشکیل کشور مستقل فلسطین مرتبط است.

این روزنامه افزوده بود که عربستان خواستار آن است که اسراییل امتیازات قابل توجهی به فلسطینی‌ها در جهت ایجاد یک کشور مستقل بدهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا