آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

ملا برادر:

تمام تصمیم‌ها پس از مشوره با رهبران در پاکستان گرفته می‌شود

کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده در صفحات اجتماعی نشان می‌دهد که ملا برادر معاون سیاسی گروه طالبان اعتراف می‌کند این گروه تمام تصمیم‌ها در روند صلح را پس از رایزنی با رهبری طالبان در پاکستان اتخاذ می‌کند.
به نقل از هندوستان تایمز، ملا برادر در جریان سفرش به اسلام‌آباد با جنگجویان این گروه که در جنگ زخمی شده‌ و در کراچی پاکستان تداوی می‌شوند، ملاقات می‌کند.
کلیپ‌های ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود نشان همچنین نشان می‌دهد که ملا فضل آخوند یکی از اعضای تیم مذاکره کننده این گروه با جنگجویان طالبان که در خاک پاکستان آموزش داده می‌شوند، دیدار می‌کند.

برادر در جریان ملاقات با جنگجویان این گروه در کراچی پاکستان می‌گوید که زخمیان به پاکستان فرستاده می‌شوند، چون در افغانستان نمی‌توان آن‌ها را تداوی کرد.
ملا برادر با بیان اینکه رهبران طالبان در پاکستان هستند، می‌گوید که تمام تصمیم‌ها در روند صلح پس از مشوره با شورای این گروه اتخاذ می‌شود.

وی در کلیپ ویدئویی می‌گوید: «وقتی در دوحه مذاکره می‌کنیم، کل این روند را با شورای علما در اینجا (پاکستان) شریک می‌سازیم. سپس، هدایات دریافت می‌کنیم و آن را انجام می‌دهیم ».
ویدئویی دیگر نشان می‌دهد که ملا برادر با فرماندهان ارشد این گروه در ولایت دایکندی ملاقات می‌کند.
گفتنی است که این کلیپ‌های ویدئویی پس از سفر هیئت طالبان به پاکستان رسانه‌ای شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا