آخرین اخباراجتماعافغانستان

توزیع کمک برای بیش از ۱۲ صد خانواده در کشور

۱۲۶۷ خانواده در ۱۱ ولایت کشور بسته‌های مواد غذایی و غیر غذایی دریافت کرده و کار پاک کاری راه‌های مواصلاتی مسدود شده عملاً جریان دارد.

۱۲۶۷ خانواده در ۱۱ ولایت کشور بسته‌های مواد غذایی و غیر غذایی دریافت کرده و کار پاک کاری راه‌های مواصلاتی مسدود شده عملاً جریان دارد.
به گزارش خبرگزاری دید، برفباری شدید و توفان سنگین راه مواصلاتی سالنگ‌ها، قریه ولگی در مرکز ولایت لوگر، قریه سیاه سنگ ولسوالی حصه اول بهسود ولایت میدان وردک، کوتل‌های قوناق، شاه تو، آق‌رباط و حاجی گک ولایت بامیان، تمام ولسوالی‌ها و کوتل‌های ولایت دایکندی، کوتل بند بایان ولایت غور، ولسوالی‌های یوان، راغستان، ارغنجخوا، کوهستانات، ارگو و درایم ولایت بدخشان و مسیر کوتل سیچی ولایت بغلان را مسدود نموده است.
کار پاک کاری راه مواصلاتی کوتل‌ها و شاهراه‌ها به جز از شاهراه سالنگ‌ها در همکاری با وزارت فواید عامه عملاً در این نقاط جریان دارد.
وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، از شروع ماه روان بدین‌سو برای ۱۲۶۷ خانواده متضرر از حوادث طبیعی و غیر طبیعی در ولایت‌های کنر، کابل، خوست، غزنی، دایکندی، جوزجان، بدخشان، میدان وردک، فاریاب، قندهار و غور بسته‌های مواد غذایی، غیر غذایی و پول نقد توزیع کرده است.
در همین حال، از تاریخ ۱۴ ماه روان بدین‌سو بارندگی در ولایت هرات آغاز و تا فعلاً جریان دارد و درناحیه ۲، ۱۰، ۱۲، ۱۵و ولسوالی‌های گذره، زنده‌جان و انجیل از اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها بعضی کانال‌ها شکسته و آب به مناطق مسکونی نفوذ نموده است. همچنان در منطقه خواجه عبدالله انصاری ناحیه سوم مرکز شهر از اثر سیلاب ۳۲ منزل و در ناحیه ۱۵ در قریه ناگهان ۲ منزل قسما تخریب شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا