آخرین اخبارامنیت و حوادثجهانخبر های مهم

تیراندازی مرگبار در امریکا ده‌ها کشته برجای گذاشت

خبرگزاری دید: در پی تیراندازی در شهر لویستون ایالت مین امریکا دست‌کم ٢٢ نفر جان باخته و حدود ٦٠ نفر دیگر زخمی شده است. نیروهای امنیتی در پی بازداشت مظنون هستند.

رابرت مک‌کارتی عضو شورای این شهر، به سی‌ان‌ان گفته که در تیراندازی که در یک سالون بولینگ و همچنین یک رستورانت محلی رخ داد، تعداد کشته شدگان به ۲۲ نفر افزایش یافته است.

مک کارتی گفته است: درک من این است که آن‌ها هویت احتمالی دارند… تیرانداز در سالون بولینگ، ۲۲ کشته و تعداد زیادی زخمی دیگر تایید شده است.

مک کارتی افزوده که موترهای نجات از اطراف مرکز مین برای مراقبت از مجروحان سرازیر شده‌اند و دو شفاخانه لویستون «همه کارکنان خارج از وظیفه را که می‌توانستند برای مقابله با این موضوع کمک کنند، فراخوانده است».

کاخ سفید اعلام کرده که جو بایدن رییس جمهور امریکا در حالی که در ضیافت شام به افتخار نخست‌وزیر استرالیا بود – با والی مین، دو سناتور آن و یک نماینده محلی کانگرس تماس گرفته تا از آن‌ها حمایت کند.

پولیس محلی عکسی از تیرانداز در فیسبوک منتشر کرده که به نظر می‌رسد یک سلاح نیمه‌خودکار را در داخل سالون بولینگ حمل می‌کند.

مظنون از محل رویداد گریخته و پولیس از مردم برای یافتن وی کمک خواسته است.

سی‌ان‌ان به نقل از منابع متعدد مجریان قانون گزارش داده که حداقل ۵۰ تا ۶۰ نفر در این حوادث زخمی شده اند، اما مشخص نیست که چه تعداد از مجروحان ناشی از تیراندازی بوده است.

این تیراندازی یکی از مرگبارترین تیراندازی‌ها از سال ۲۰۱۷ به این طرف شناخته شده است.

در سال ٢٠١٧ یک مرد مسلح به یک جشنواره موسیقی مزدحم در لاس وگاس تیراندازی کرد و حدود ۶۰ نفر را کشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا