آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثخبر های مهممنطقه

جاسوس اسرائیل؛ محل استقرار “ضیف” فرمانده گردان‌های القسام را لو داده است

خبرگزاری دید: یک ماه پس از کشته شدن محمد ضیف، فرمانده گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس در حمله هوایی ارتش اسرائیل به غزه، منابع فاش کردند که یک جاسوس از گردان‌های القسام باعث شناسایی مخفیگاه ضیف و بمباران محل استقرار وی شد.

جاسوس اسرائیل؛ محل استقرار "ضیف" فرمانده گردان القسام را لو داده است

به نقل از العربیه؛ منابع امنیتی حماس تاکید کردند گفته‌ های این جاسوس (به اسرائیلی‌ها) که وظیفه انتقال پیام‌ها میان فرماندهان میدانی حماس را بر عهده داشت، باعث افشای محل جلسه ضیف با دیگر فرماندهان ارشد شده است.

بر اساس این گزارش، این فرد، اطلاعات دقیقی از محل جلسه ضیف و رافع سلامه، مسئول تیپ خان یونس گردان‌های القسام ارائه داده و به ترور آن‌ها کمک کرده است.

در این گزارش امده است که؛ این جاسوس نقشه‌های کاملی از شبکه تونل‌ها و کارگاه‌های نظامی در رفح را به اسرائیل تحویل داده و محل حضور بسیاری از مسئولان القسام را لو داده است که این اطلاعات در نهایت منجر به ترور ضیف و تلاش‌های نافرجام برای ترور دیگر فرماندهان حماس شد.

به گفته ارتش اسرائیل، ضیف در حمله هوایی به غزه در ۲۳ سرطان ۱۴۰۳ (۱۳ ژوییه ۲۰۲۴) کشته شد. در این حمله هوایی بیش از ۹۰ نفر جان باختند.

قبل از آن، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر وزارت دفاع در تل‌آویو، گفته بود اسرائیل همه رهبران حماس را از بین خواهد برد.

ضیف با نام اصلی «محمد مصری» در سال ۱۹۶۵ در اردوگاه آوارگان خان یونس به دنیا آمد. اردوگاهی که پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۴۸ ایجاد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا