آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثخبر های مهممنطقه

جبهه آزادی: دا/عش وسیله‌ای برای اهداف داخلی و خارجی طا-لبان است

خبرگزاری دید: رهبر جبهه آزادی افغانستان ادعای طا-لبان برای سرکوب دا/عش و تامین امنیت را کذب خواند و گفت که این گروه با همکاری گروه‌های تروریستی «بازی بزرگی» به راه انداخته است. جنرال یاسین ضیا افزود که طا-لبان از گروه دا/عش برای اهداف داخلی و خارجی استفاده می‌کند. وی با انتقاد از رویکرد همکاری امریکا با طا-لبان مبنی بر مبارزه با تروریسم، افزود که جهان باید با طا-لبان به عنوان یک گروه «تروریستی» برخورد کند، نه یک شریک استراتژیک.

آقای ضیا در سخنانی ادعای پیروزی طا-لبان بر افغانستان، سرکوب داعش و تامین امنیت را به چالش کشید. او گفت که طا-لبان با همکاری گروه‌های تروریستی مانند شاخه خراسان داعش، انصار‌الله تاجیکستان، حرکت اسلامی اوزبیکستان و ترکستان شرقی «بازی بزرگی» به راه‌انداخته‌ است.

یاسین ضیا به ایجاد شبکه‌های تلگرامی برای جذب جوانان در این گروه‌ها اشاره کرد و گفت طال-بان با سرباز‌گیری از میان نیروهای جوان درصدد تقویت دا/عش است تا آنها برای اهداف داخلی و خارجی سواستفاده کند.

او به حملات دا/عش در ایران، روسیه و قندهار اشاره کرد و گفت که مهاجمان دا/عش از طریق کانال‌های تلگرامی جذب و آموزش فرا گرفته بودند.
یاسین ضیا تاکید کرد که حملات بعدی نیز از طریق گروه‌های تلگرامی انجام خواهد شد و این شبکه‌ها به هدف جذب جوانان در گروه‌های شبه‌نظامی عمدتا دا/عش ایجاد شده است و طا-لبان از آن مطلع است.

او گفت که ادعای سرکوب دا/عش از سوی طا-لبان منتفی است و افزود که «یک تجارت استخباراتی» در افغانستان جریان دارد که در نهایت لانه‌ تروریسم در افغانستان، به کشورهای منطقه و جهان نیز پخش خواهد شد.

او در این نشست مجازی از مخالفان طا-لبان خواست تا به مدت سه‌ماه متحد شده و علیه این گروه حملاتی را انجام دهد.
یاسین ضیا همچنین دا/عش را «بازی» طا-لبان برای سرکوب رقیبان درون‌گروهی دانست.

آقای ضیا ادعای پیروزی طا-لبان برای تسلط دوباره بر افغانستان را زیر سوال برد و گفت که این گروه بر اساس یک «معامله» وارد کشور شد.
یاسین ضیا رئيس پیشین ستاد مشترک ارتش حکومت پیشین افغانستان بود. او و شماری از سیاسیون جبهه آزادی را برای مبارزه با طا-لبان تشکیل داده‌اند.
او در بخشی از سخنانش به بازداشت خودسرانه، شکنجه و قتل نیروهای امنیتی پیشین و زنان توسط طا-لبان اشاره کرد. او با ستایش از مبارزات زنان خطاب به آنان گفت که «کاش در دوره جمهوریت می‌دانستیم تا شما را به عنوان مشاور امنیت ملی، وزیر جنگ و وزیر دفاع معرفی می‌کردیم.»

آقای ضیا بر مبارزه نظامی علیه طا-لب تاکید کرد.

جبهه آزادی روز گذشته (۲۵ حمل) در نشست آنلاین، اولین سالگرد کشته شدن اکمل امیر و شماری از نیروهای این جبهه توسط طالبان را برگزار کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا