آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثپاکستانخبر های مهممنطقه

جزئیات استقرار اعضای تی‌تی‌پی و القاعده در پایگاه مدرن و مجهز در غزنی

خبرگزاری دید: منابع موثق می‌گویند که در آستانه‌ی سفر اسحاق دار، وزیر خارجه‌ی پاکستان به شهر کابل، طا-لبان در ولایت غزنی در حال ساخت‌وساز یک پایگاه مجهز با داشتن خانه‌های رهایشی در منطقه ملک‌الدین ولسوالی ناوه برای شبکه القاعده و سه شهرک برای تحریک طا-لبان پاکستانی در ساحه دشت باغ عطار ولسوالی قره‌باغ، دشت‌ کابلی ولسوالی واغظ و کوتل روضه در حومه شهر غزنی با امکانات و تجهیزات مدرن ‌هستند تا اعضای این گروه‌ها را در آنجا مستقر نمایند.

جزئیات استقرار اعضای تی‌تی‌پی و القاعده در پایگاه مدرن و مجهز در غزنی

همزمان، اعضای تحریک طا-لبان پاکستانی ساحات مشخصی را در غزنی برای انتقال خانواده‌های‌شان انتخاب کرده‌اند و قرار است به‌زودی در این مناطق جابه‌جا شوند. یکی از دسته‌های گروه تی‌تی‌پی که در غزنی جابه‌جا می‌شود، دسته حافظ‌گل بهادر، فرمانده انشعابی تحریک طا-لبان پاکستانی است که حملات گسترده علیه نظامیان این کشور انجام داده است.

همچنان منابع می‌گویند که حاجی فرقان (اویغوری) فرمانده جبهات نظامی جنبش ترکستان شرقی و عضو ارشد القاعده، در منطقه شیرپور کابل در یک مهمان‌خانه سراج‌الدین حقانی به سر می‌برد.

با اینحال؛ ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست؛ گزارش‌ها مبنی بر حضور گروه‌های تروریستی در کشور و حضور اعضای تحریک طا-لبان پاکستان را در افغانستان رد می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا