آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثایرانجنگجهانخبر های مهممنطقه

جزئیات تازه/ مقام امنیتی ایران: تا کنون ۱۵ تروریست به هلاکت رسیده است

خبرگزاری دید:فرمانده نیروی زمینی سپاه ایران در جریان ساعت قبل گفت: در سه عملیات تروریستی که به صورت همزمان به سپاه شهرستانی منطقه چابهار و راسک، دریابانی و حوره امنیتی ۱۱ ولایت سیستان و بلوچستان آن کشور انجام شد ۱۵ تروریست تاکنون به هلاکت رسیدند.

محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه ایران امروز (۱۶ حمل) در ارائه جزئیات در خصوص آخرین وضعیت عملیات تروریستی در جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: از نیمه شب گذشته (۱۵ حمل) که عملیات تروریست‌ها در سپاه شهرستانی منطقه چابهار و راسک، دریابانی و حوزه امنیتی ۱۱ سیستان و بلوچستان ایران شروع شد، اقدامات اساسی توسط نیروهای نیروی زمینی و فراجا در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ایران ادامه داد: در چابهار نیز ۲ منطقه سپاه، دریابانی و حوزه امنیتی ۱۱ مورد هدف گروهک‌های تروریستی بودند که تروریست‌ها با ورود به ساختمان فنی حرفه‌ای روبروی مقر سپاه و اجبار خدمه برای ورود اقدام کرده و نیت آنها این بود که اول نگهبان‌ها را مورد هدف قرار دهند در این رابطه هفت نفر تروریست که در این عملیات شرکت داشتند پنج نفر داخل ساختمان کشته و جلیقه‌های انتحاری‌شان منفجر شد.

وی اظهار کرد: در دریابانی و کلانتری ۱۱ چابهار نیز یک ساختمان مشرف بود که آخر شب از طریق مغازه‌های طبقه همکف تروریست‌ها وارد ساختمان چهار طبقه شده، سه نفر داخل دریابانی رفتند و کشته شدند هر سه دارای جلیقه انتحاری بودند.

پاکپور گفت: اکنون یکی از مشکلاتی که داشتیم گروگان‌ها بودند که با ورود نیروها رها یافتند و واحدهای ویژه در حال پاکسازی منطقه هستند.

وی ادامه داد: در این سه عملیات تروریستی که به صورت همزمان انجام شد، ۱۵ نفر از تروریست‌ها کشته شدند که احتمال افزایش آنها به ۱۸ نفر وجود دارد، همچنین پنج نفر از نیروهای حافظان امنیت ایران جان باخته است که سه نفر از آنها از نیروهای فراجا و ۲ نفر نیروهای سپاه پاسداران ایران بودند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه ایران می گوید: هم اکنون اوضاع امنیتی در چابهار و راسک به صورت عادی تداوم دارد و مشکلی وجود ندارد.

به گفته مقام‌های ایرانی گروه جیش‌العدل حملات شب گذشته را انجام داده است. این گروه پیش از این هم علیه نظامیان ایرانی در سیستان و بلوچستان حملات مرگبار انجام داده است.

دولت ایران، جیش العدل را گروه تروریستی وابسته به اسرائیل می‌خواند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا