آخرین اخبارافغانستانسیاست

جلوگیری از ورود جنرال دوستم خلاف قانون اساسی است

به دنبال واکنش‏‌ها در برابر غیابت طولانی مدت جنرال دوستم از کشور، این‏بار معاون اول مجلس نمایندگان گفته است که ممنوعیت ورود معاون اول ریاست‏جمهوری به پایتخت، نقض قانون اساسی است.
به گزارش خبرگزاری دید، همایون همایون معاول اول مجلس می‏گوید: محمد اشرف‏غنی رییس‏جمهور کشور حق ندارد که مانع آمدن معاون اول خودش شود و این اقدام آقای غنی خلاف قانونی اساسی است.
وی در نشست علنی روز چهار شنبه همچنان گفت:« تصمیم ممنوعیت ورود جنرال دوستم به کشور خلاف قانون اساسی است؛ من فکر می‌کنم که صحت روانی رییس‎جمهور غنی درست نیست و با این تصمیمش می‌خواهد کشور را به بحران ببرد.»
در همین حال، برخی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان در واکشن به تصمیم ارگ در خصوص ورود جنرال دوستم به کشور، آقای غنی را متهم به تلاش برای حذف فزیکی معاون اول کردند.
عبدالستار درزابی نماینده‌ جوزجان در مجلس گفته: « حذف فزیکی معاون اول رییس جمهور حقیقت دارد؛ اگر معاون اول جنایت کرده است باید برای محاکمه‌اش محکمه خاص تشکیل شود نه این‌که از ورودش به کشور جلوگیری شود.»
همچنان ظاهر قدیر نماینده مردم ننگرهار در شورای ملی، حکومت را به دسیسه‎سازی علیه سیاست‏مداران کشور متهم کرده است.
از سویی هم، جاوید کوهستانی آگاه امور سیاسی به تازه‏گی در کنفرانس یک روزه که به حمایت از عطا محمد نور برگزار شد، ارگ ریاست‏جمهوری را متهم به تلاش برای ترور جنرال دوستم کرد و خاطرنشان ساخت که معصوم استانکزی، مامور ترور جنرال دوستم در ولسوالی غورماج فاریاب بود که موفق نشد.
معاون اول ریاست‏جمهوری پس از اتهام بدرفتاری و تجاوز جنسی به احمد ایشچی، اکنون ماه‏ها می‏شود که در پایتخت ترکیه اتقره به سر می‏برد.
تاکید برای برگشت معاون اول ریاست‏جمهوی به کشور در حالی مطرح می‏گردد که جنرال دوستم، در خارج کشور ایتلافی را با عطا محمد نور و محمد محقق علیه آنچه که انحصارگرایی ارگ خوانده می‎شود، تشکیل داده است.
اختر سهیل_ خبرگزاری دید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا