آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

معاون شورای عالی صلح:

جنگ در افغانستان اساس شرعی، دینی و قرآنی ندارد

 

معاون شورای عالی صلح کشور که امروز سه شنبه درهمایش حمایت جوانان از پروسه صلح در کابل صحبت می‌کرد گفت: جنگ فعلی اساس شرعی، دینی و قرآنی ندارد.
به گزارش خبرگزاری دید، شماری از جوانان، امروز سه شنبه در همایشی از پروسه صلح اعلام پشتیبانی کردند.
مولوی عطا‌الرحمن سلیم معاون شورای عالی صلح گفت: این جنگ خانمان‌سوز که همه را هراسان ساخته است، جز اینکه در راستای تحقق منافع بیگانگان مردم قربانی می‌شوند، توجیه دیگری ندارد.
معاون شورای عالی صلح با اشاره به نقش جوانان در ابعاد تاریخ، از جوانانی که در همایش حمایت از پروسه صلح اشتراک داشتند، خواست نقش خویش را در زمینه صلح ایفا کنند.
وی گفت: راه‌اندازی گردهمایی‌ها ونشست‌های مشابه وهمچنان فعالیت‌های اجتماعی جوانان در مرکز و ولایات، انگیزه جنگ ومخالفت را در اذهان جوانانی که فریب خورده‌اند، کاهش خواهد داد.
مولوی عطاالرحمن سلیم افزود: که در ادامه تلاش‌های شورای عالی صلح، نشست بزرگی با اشتراک علمای اسلامی از ۳۳ کشور اسلامی در راه است و با برگزاری آن فتوای علمای بزرگ جهان اسلام در مذمت جنگ وحمله به دولت‌های اسلامی ومردم بی‌دفاع، صادر خواهد شد تا دیگر بهانه‌ای برای ادامه جنگ و حمله‌های انفجاری وانتحاری باقی نماند.
داکتر کمال سادات، معیین امور جوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ نیز از جوانان خواست که در زمینه ایجاد صلح، آبادانی وترقی کشور بکوشند وآن‌عده جوانانی را که بربادی کشور را در فکر شان می‌پرورانند، به کارهای نیک تشویق کنند.
محمد رقیب فیاض – کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا