آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

“جی‌آی‌زید” کارمندان آلمانی خود را از افغانستان خارج می‌کند

خبرگزاری دید: مقامات انجمن همکاری بین‌المللی آلمان (جی‌آی‌زید) با بیان این مطلب که کارمندان آلمانی خود را از افغانستان زیر حاکمیت طا-لبان خارج می‌کند افروده است: این موسسه در سال آینده میلادی کارمند ملی در افغانستان استخدام نخواهد کرد.

"جی‌آی‌زید" کارمندان آلمانی خود را از افغانستان خارج می‌کند

سخنگوی جی‌آی‌زید روز گذشته، ۱۳ سرطان، بیان داشته است که از آغاز سال ۲۰۲۵ پروژه‌های این موسسه در افغانستان از طریق سازمان‌های غیردولتی اجرا خواهد شد.

گرچه انجمن همکاری بین المللی آلمان دلیل خارج نمودن کارمندان اش را از کشورمان مشخص نکرده است اما براساس گزارش هیس‌پست، این موسسه در ۲۰۲۵ با شرکای محلی‌اش و از کشور سوم به فعالیت خود در افغانستان ادامه خواهد داد.

در همین حال یک سال قبل برخی رسانه‌های آلمانی گزارش داده بودند که چهار کارمند سازمان همکاری‌های بین‌المللی آلمان یا جی‌آی‌زید در افغانستان بازداشت شده‌اند و خبر از توقف فعالیت‌های این نهاد در کشور رسیده بود.

بربنیاد گزارش‌های رسانه‌های آلمانی، این نهاد که بیشتر در بخش‌ کمک‌رسانی به مردم افغانستان کار می‌کرد، اکنون فعالیت‌هایش را در افغانستان متوقف کرده است.

بربنیاد اطلاعات، قرارداد کارمندان آلمانی این موسسه تا پایان سال جاری میلادی به پایان می‌رسد. طبق اطلاعات، جی‌آی‌زید بنابر تصمیم دولت فدرال آلمان به بیرون کردن کارمندانش از افغانستان اقدام کرده است و پروژه‌های راه‌اندازی‌شده از سوی این موسسه در کشور ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که جی‌آی‌زید از سال ۲۰۰۲ به این‌سو در بخش‌های مختلف، از جمله آموزش و صحت در افغانستان فعالیت دارد.

۱۶۰ کارمند محلی شهروند کشورمان در این نهاد ایفای وظیفه می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا