آخرین اخبارافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

حزب راست افراطی اتریشی دیدار نمایندگانش را با متقی رد کرد

خبرگزاری دید: پس از نشر گزارش‌هایی از دیدار امیرخان متقی با دو عضو حزب دست راستی آزادی اتریش، این حزب گفته که آن‌ها به عنوان نماینده حزب به دیدار متقی نرفته‌اند

روز گذشته خبرهایی از سوی وزارت خارجه منتشر شد مبنی بر این که اعضای حزب آزادی اتریش با امیرخان متقی در باره آغاز خدماک کنسولی دیدار داشته‌اند.

حزب آزادی به وبسایت پلاس ۲۴ اتریش گفت که اندریا مولزر و یوهانس اوبنر به طور شخصی به افغانستان سفر کرده‌اند و حزب در جریان سفر آنان نبوده است.

وزارت خارجه اتریش نیز در واکنش گفته است که به این آنها صریحاً توصیه کرده بود که به افغانستان سفر نکنند.

به نقل از این وبسایت، وزارت خارجه اتریش افزوده است که سیاست این کشور در برابر افغانستان تغییر نکرده و طا-لبان را به رسمیت نمی‌شناسد.

امیرخان متقی در دیدار با این دو سیاستمدار اتریشی در مورد «فراهم‌سازی خدمات قونسلی و ایجاد سایر تسهیلات برای حل مشکلات افغان‌ها» صحبت کرده است.

ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته (دوشنبه ۳ میزان) در توییتی نوشت: «اعضای حزب آزادی اتریش وعده سپردند که تصویر واقعی افغانستان را به اروپا انتقال خواهند داد».

وزارت خارجه مشخص نکرده که هدف سفر این هیئت اتریشی به کابل چه بوده است.

وبسایت پلاس ۲۴ دو عضو حزب آزادی را «سیاستمداران سابق» توصیف کرده است. با این حال، نمایندگان مخالف این حزب در پارلمان اتریش واکنشی تند نشان داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا