آخرین اخبارافغانستانسیاست

حشمت غنی: محب به اعتماد اشرف غنی خیانت کرد

‏خبرگزاری دید: به دنبال اظهارات حمدالله محب در باره ارتباط با خلیل حقانی، حشمت غنی احمدزی برادر اشرف غنی او را متهم به خیانت به اعتماد رییس جمهور پیشین کرده و می‌گوید که پیش از سقوط جمهوریت با سران طا-لبان در تماس بود.

حشمت غنی احمدزی برادر اشرف غنی رییس جمهور پیشین افغانستان، در مطلبی که روز گذشته (چهارشنبه، ۹ حوت) در ایکس منتشر کرد نوشت که حمدالله محب مشاور شورای امنیت دولت پیشین افغانستان، به اعتماد اشرف غنی خیانت کرد.

او نوشته که حمدالله محب با سران طالبان در تماس بود.

حشمت غنی که در ماه‌های نخست سلطه طا-لبان بر افغانستان در کابل زندگی می‌کرد و با شماری از رهبران آن‌ها دیدار کرد، نوشت: «افراد بلندپایه طا-لبان روزی که وارد کابل شدند به من گفتند که با حمدالله محب در تماس بوده‌اند».

حشمت غنی علاوه کرد که حمدالله محب تا پیش از فروپاشی دولت جمهوری، شش بار با خلیل‌الرحمان حقانی از اعضای رهبری شبکه حقانی که اکنون وزیر امور مهاجرین است تماس گرفته است.

حمدالله محب در مصاحبه اخیر خود تماس با حقانی را تایید کرد، اما گفت که این تماس در آخرین روز حاکمیت دولت جمهوری صورت گرفت و او اعلام آمادگی کرد که با سران طا-لبان در ولایت‌ لوگر یا میدان وردک مذاکره کند، اما طا-لبان وارد کابل شدند و این مذاکره صورت نگرفت.

در همین حال، مسعود اندرابی وزیر داخله پیشین افغانستان می‌گوید حمدالله محب، مشاور امنیت ملی اشرف غنی پیش از سقوط کابل با خلیل حقانی از اعضای برجسته شبکه حقانی تماس‌های مداوم داشته است.
مسعود اندرابی می‌گوید در حالی که تلاش‌ها برای داخل نشدن طا-لبان به کابل جریان داشت، محب با حقانی چندین بار تماس گرفت.

او در صفحه رسمی فیسبوکش نوشته است: در همين روز که آقای سلام رحیمی و متين بيک مصروف تماس‌ها با قطر بودند و توافق شد كه طا-لبان به كابل داخل نشوند و رحیمی به همین منظور از طا-لبان در خواست صدور اعلاميه نمود و طا-لبان بلافاصله از قطر اعلامیه دادند، حمدالله محب مشاور امنيت ملی، با خليل حقانی چندين تماس داشته است و حتی يک بار قرار شده تا محب با خليل حقانی در نزديک كابل ملاقات كند؛ ولی بعدتر حمدالله محب ترجيح داده است كه از طريق تیلفون به هماهنگی‌ها ادامه دهند.
آقای اندرابی در پایان می‌نویسد: مطمين هستم كه اين بخش از آن فرار و چگونگی تسلیمی ننگین نظام به گروه حقانی با همدستی و وساطت محب و پاكستان، بعدها نیز افشا شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا