آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

حضور هیئت تاجران امریکایی در نشست «روابط تجارتی و اقتصادی افغانستان» در کابل

خبرگزاری دید: گزارش‌ها حاکی از اشتراک هیئت تاجران امریکایی در نشست «روابط تجارتی و اقتصادی افغانستان» با حضور ملا عبدالغنی برادر در کابل است.

نشستی تحت عنوان «روابط تجارتی و اقتصادی افغانستان» در کابل با حضور ملا برادر معاون اقتصادی ریيس‌الوزرا، تاجران افغانستانی و یک «هیئت تاجران امریکایی» برگزار شده ‌است.

طا-لبان درباره هیئت تاجران امریکایی توضیح نداده؛ اما گفته‌اند که قرار است یک تن از اعضای این هیئت، درباره وضعیت کنونی افغانستان به کانگرس امریکا گزارش بدهد.

طا-لبان همچنین گفته‌اند که این هیئت برای سرمایه‌گذاری در افغانستان به کابل آمده است.

تلویزیون ملی گزارش داده است که اعضای هیئت تجارتی امریکا برای آزادسازی ذخایر ارزی بانک مرکزی و رفع تحریم‌ها بر سیستم بانکی افغانستان تلاش می‌کند.

در همین حال، معاون اقتصادی ریيس‌الوزرا در این نشست گفته که با فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در افغانستان، علاوه بر افغان‌ها خارجی‌ها نیز می‌توانند در این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

آقای برادر همچنین گفته که طا-لبان یک کمیته «بین‌الوزارتی» را به هدف تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ایجاد کرده‌اند.

او گفته که پس از تسلط آن‌ها، وضعیت اقتصادی افغانستان «رو به بهبود گذاشته است».

ملا برادر در حالی از بهبودی وضع اقتصادی افغانستان می‌گوید که طبق گزارش‌ سازمان‌های کمک‌رسان، دست‌کم ۲۸ میلیون نفر در کشور با گرسنگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا