آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهم

حقانی و ملایعقوب با ملاهبت‌الله در قندهار دیدار کردند

خبرگزاری دید: ملا هبت الله رهبر طا-لبان با ۳ عضو ارشد این گروه ( سراج الدین حقانی سرپرست وزارت داخله، ملا یعقوب سرپرست وزارت دفاع و عبدالحق وثیق رئیس استخبارات طا-لبان) در قندهار ملاقات کرده است. ذبیح‌الله مجاهد خبر این دیدار را در صفحه ایکس خود منتشر کرد اما کمی بعد؛ بدون هیچ توضیحی از صفحه ایکس خود حذف نمود.

سخنگوی طالبان روز یکشنبه از دیدار رهبر طالبان با مقام‌های بلندپایه امنیتی این گروه، از جمله یعقوب مجاهد و سراج‌الدین حقانی خبر داد. مجاهد بعداً خبر دیدار هبت‌الله با این مقام‌ها را که در مواردی از سیاست‌های کلی رهبر این گروه انتقاد کرده‌اند، از حساب خود در شبکه اکس حذف کرد. ذبیح الله مجاهد هیچ توضیحی درباره حذف این پست نداده است. سخنگوی طالبان خبر داده بود که هبت‌الله با سراج‌الدین حقانی وزیر داخله، یعقوب مجاهد وزیر دفاع و عبدالحق وثیق، رئیس استخبارات طالبان در شهر قندهار دیدار کرد. در این دیدار «مسئولان ارگان‌های امنیتی درباره پیشرفت‌ها و فعالیت‌های خود به مقام رهبری توضیحات ارائه کردند.»

این ملاقات در حالی صورت می‌گیرد که گزارش‌ها از اختلاف میان مقامات کابل و قندهار خبر می‌دهند.

ملا هبت‌الله رهبر طا-لبان؛ در پیام عید‌قربان خود گفته بود حاضر است که از رهبری این گروه کناره‌گیری کند اما اختلافی میان گروه طا-لبان به وجود نیاید.

تا کنون؛ جزئیات دیگری از این دیدار در دسترس نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا