آخرین اخباراسلایدشوخبر های مهمرسانه‌هامنطقه

حمایت رسانه‌ای غرب از جنایات اسرائیل در غزه

خبرگزاری دید: منتصر مرعی، مدیر ابتکارات رسانه‌ای الجزیره در دومین مجمع جهانی رسانه با حضور نمایندگان بیش از ۵۰ کشور در شهر شوشا – آذربایجان در موضوعات پخش اطلاعات نادرست در رسانه‌های آمریکا و غرب با ذکر چند مثال توضیح داده و گفته است: عامدانه اخبار یکجانبه درباره تحولات غزه تهیه می‌شود.

 حمایت رسانه‌ای غرب از جنایات اسرائیل در غزه

دومین مجمع جهانی رسانه که روز گذشته( ۳۰ سرطان) با حضور الهام علی‌‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در شهر شوشا آغاز شد، امروز با پنلی تحت عنوان «ارزیابی تأثیر: درک دامنه دسترسی اطلاعات نادرست» ادامه یافت.

گفتنی است در دومین مجمع جهانی رسانه در شوشا بیش از ۱۵۰ نماینده از ۵۰ کشور حضور دارند. مجمع مذکور فردا به پایان خواهد رسید.

میخائیل گوسمن، معاون مدیرکل خبرگزاری تاس طی سخنانی در این پنل، دروغ‌پراکنی را به‌عنوان سلاحی تعریف کرد که توسط یک کشور یا قدرت علیه کشور یا قدرت دیگری استفاده می‌شود.

گوسمن تاکید کرد که دروغ‌پراکنی یک سلاح قدرتمند برای جنگ اطلاعاتی بوده و در آینده به‌دلیل افزایش اخبار نادرست، تنها رسانه‌های حرفه‌ای امکان تداوم فعالیت خواهند داشت.

والریا جیانوتا، رئیس دفتر مرکز مطالعات سیاست بین‌المللی (CeSPI) در ترکیه نیز به اهمیت دسترسی به منبع اصلی خبر برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست اشاره و تصریح کرد که باید یک مکانیسم جهانی برای مقابله با دروغ‌پراکنی و دستکاری ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا