آخرین اخباراسلایدشوجنگجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

حمایت غرب از جنایات اسرائیل/ فرانسه سالانه ۲۰ میلیون یورو تجهیزات نظامی در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد

خبرگزاری دید: حملات اسرائیل به غزه نه ماه است که ادامه دارد و فرانسه علی‌رغم تمام انتقادات افکار عمومی و سازمان‌های غیردولتی به ارسال قطعات تسلیحاتی به تل‌آویو ادامه می‌دهد. بر اساس گزارش‌های موجود فرانسه سالانه به طور متوسط به ارزش ​​۲۰ میلیون یورو تجهیزات نظامی در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد.

حمایت غرب از اسرائیل/ فرانسه سالانه 20 میلیون یورو تجهیزات تظامی در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد

ادامه حملات اسرائیل به غزه و نقض آشکار قوانین بین‌المللی خشم افکار عمومی را برانگیخته و کشورهایی که از تل‌آویو حمایت تسلیحاتی می‌کنند را همدست در جنایت اسرائیل می‌دانند.

خبرگزاری انادولو؛ در یازدهمین بخش از گزارشات خود با عنوان «حمایت تسلیحاتی غرب از اسرائیل»، واکنش سازمان‌های غیردولتی و سیاستمداران به ادامه صادرات تسلیحات از فرانسه به تل‌آویو را گردآوری کرده است.

طبق این گزارش صادرات تسلیحاتی که وزارت دفاع فرانسه در جولای ۲۰۲۳ به پارلمان ارائه کرد، فرانسه از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۷۶۷ مجوز صادرات برای اسرائیل صادر کرده است. علاوه بر این، فرانسه سالانه به طور متوسط به ارزش ​​۲۰ میلیون یورو تجهیزات نظامی به اسرائیل صادر می‌کند.

در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ ارزش تجهیزات نظامی صادر شده از فرانسه به اسرائیل، بالغ بر ۲۰۷٫۶ میلیون یورو بوده است.

از سوی دیگر، فرانسه در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۲ مجوز صادرات برای اسرائیل به ارزش ۲٫۵ میلیارد یورو را صادر کرد.

طبق گزارش مشترکی که در ۲۵ مارس توسط سایت تحقیقاتی فرانسوی «Disclose» و روزنامه «Marsactu» منتشر شد، فرانسه در پایان اکتبر ۲۰۲۳ حدودا ۱۰۰ هزار گلوله مسلسل گاتلینگ به اسرائیل ارسال کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا