آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجنگجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

حمله آمریکا به افغانستان/ بیش از۱۰۰هزار نیروی‌امنیتی و افراد‌ملکی افغانستان و ۲۲۳۸ نیروی آمریکایی کشته شدند

خبرگزاری دید: کمیسیون بررسی مستقل جنگ ۲۰ ساله امریکا در افغانستان، اولین جلسه استماع عمومی خود را روز گذشته ( ۲۹ سرطان) برگزار کرد. با آغاز حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱، حدود ۸۰۰ هزار نفر از نیروهای مسلح آمریکایی در افغانستان مستقر شدند. در طول این جنگ، ۲۲۳۸ نیروی آمریکایی کشته و قریب به ۲۱ هزار نفر دیگر زخمی شدند. تخمین‌های مستقل تعداد کشته‌های نیروهای امنیتی افغانستان و غیرنظامیان را بیش از ۱۰۰ هزار نفر برآورد می‌کند.

حمله آمریکا به افغانستان/ بیش از100هزار نیروی‌امنیتی و افراد‌ملکی افغانستان و 2238 نیروی آمریکایی کشته شدند

به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیسیونی که توسط کنگره آمریکا برای بررسی مستقل جنگ ۲۰ ساله مرگبار ایالات متحده در افغانستان ایجاد شده، اولین جلسه استماع عمومی خود را روز جمعه (۲۹ سرطان) برگزار کرد و متعهد شد که در بررسی چگونگی و چرایی تصمیمات کلیدی و اینکه چه کسی آنها را اتخاذ کرده، مصمم باشد.

اولین جلسه استماع عمومی این هیات کمی بیش از یک ماه قبل از سومین سالگرد خروج نهایی بی‌نظم و پرآشوب نیروهای امریکا از افغانستان برگزار شد که طولانی‌ترین جنگ آمریکا در یک کشور آسیایی بود و با تصرف مجددکابل توسط طا-لبان و شکست فضاحت‌بار آمریکا پایان یافت.

این کمیسیون ۱۶ نفره که بیش از ۲ سال پیش تشکیل شد، کمتر از یک سال است که کار خود را آغاز کرده و قرار است تا اوت ۲۰۲۶ گزارش خود را ارائه کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا