آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثجهانحقوق بشرحکومتخبر های مهممنطقه

خروج شهروندان اسپانیایی از افغانستان پس از حمله داعش به بامیان

خبرگزاری دید: خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا در حساب رسمی ایکس خود نوشته است که همه شهروندان این کشور افغانستان را ترک می‌کنند. این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که در ۲۸ ثور دا/عش به چندین گردشگر خارجی در بامیان حمله کرد که ۳ شهروند اسپانیایی کشته شد.

اسپانیا سفارت خود را در کابل در اوت ۲۰۲۱ بسته بود. وی از حمایت بخش خدمات اضطراری کنسولی وزارت خارجه اسپانیا، از دیپلمات‌های اعزامی به افغانستان برای کارهای ضروری حفاظتی و از اعضای سرویس اقدام خارجی اروپا در آنجا برای تشکر کرد.

در حمله مسلحانه شش نفر کشته شدند که سه تن از آنها شهروندان اسپانیا بودند. همچنین در بین زخمیان یک شهروند اسپانیا نیز حضور داشت.

در همین رابطه پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده است که شهروندان کشته شده در این حمله همه گردشگر بوده‌اند.

او همچنین ضمن ابراز همدری با خانواده‌های قربانیان گفت: از خبر قتل گردشگران اسپانیایی در افغانستان غافلگیر شدم و تعهد سپرد که اوضاع را از نزدیک دنبال می‌کند.

این حمله که در قلب یکی از تاریخی‌ترین شهرهای کشور توسط دا/عش صورت گرفت به گفته برخی تحلیل‌گران حمله به صنعت توریسم در افغانستان بود. به طوری که وب سایت «چاینا دیلی مورنینگ پست» آن را حمله به صنعت توریسم در افغانستان عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا