آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

خلیلزاد: پاسخ به این وضعیت رنج‌آور تفاهم سیاسی است

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به حملات اخیر در کشور می‌گوید که غیرنظامیان قربانی کشتارهای هدفمندی هستند که از سوی طالبان اجرا می‌شود و پاسخ به این وضعیت رنج‌آور تفاهم سیاسی سریع است.

به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان امروز یکشنبه(۴ عقرب) در چند رشته توییت گفته است که غیرنظامیان قربانی حملات هدفمندی هستند که از سوی طالبان اجرا می‌شود.
آقای خلیلزاد با بیان اینکه کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان تائید نموده است که در یک حمله هوايی نیروهای دولتی افغانستان، ۱۲ طفل کشته و شمار زیادی زخمی شدند، گفته است: « این حیاتی است که رسانه‌های مستقل و جامعه مدنی فعال افغانستان گذاشته شوند تا رویدادهای جاری را مستند سازند».
وی می‌افزاید که این یک تراژیدی المناک است. متأسفانه که تراژیدی محدود به تخار نیست.
نماینده امریکا تأکید می‌کند: «غیرنظامیان قربانیان بم‌گذاری‌های موتری، بم‌های تعبیه شده و کشتارهای هدفمندی‌ اند که از سوی طالبان اجرا می‌شود. غیرنظامیان مجبور شده اند که از جنگ در لشکرگاه و دیگر مناطق فرار کنند».
وی در ادامه بیان داشت که ایالات متحده به طور استثنائی بر این هدف تمرکز دارد و بر هر دو طرف فشار می‌آورد تا خشونت‌ها را کاهش داده و هر چه سریع‌تر یک راه صلح را بیابند.
خلیلزاد افزود: «پاسخ این وضعیت رنج‌انگیز در کاهش فوری خشونت‌ها است که منجر به آتش‌بس تمام طرف‌ها گردد. پاسخ در یک تفاهم سیاسی سریع است».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا