آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثپاکستان

دادگاه دستیار اسامه بن لادن در پنجاب پاکستان برگزار شد

خبرگزاری دید: امین ‌الحق، دستیار و هماهنگ‌ کننده امنیتی اسامه بن لادن، بنیانگذار و رهبر پیشین القاعده، یک‌ماه پس از بازداشت توسط پولیس پاکستان، روز چهارشنبه، هفتم سنبله، تحت محافظت شدید امنیتی به محکمه ای در شهر لاهور حاضر شد.

امین الحق شهروند افغانستان است و در سال ۲۰۰۱ همراه با اسامه بن لادن از محاصره و درگیری در تورا بورا به مناطق کوهستانی در پاکستان فرار کرد.
طاهر خان، خبرنگار پاکستانی، با نشر عکسی از امین‌ الحق در مقابل دادگاه نوشت که برخی رهبران طالبان امین‌ الحق را مجبور به ترک افغانستان کردند و او در پاکستان بازداشت و راهی محکمه شد.

نام امین ‌الحق در فهرست تحریم‌های سازمان ملل متحد به عنوان تروریست‌و هماهنگ‌ کننده امنیتی اسامه بن لادن درج است. مقام‌های امنیتی پاکستان در ۱۸ جولای اعلام کردند که امین الحق در نتیجه عملیات و همکاری مشترک میان سازما‌های اطلاعاتی این کشور بازداشت شده است. این مقام‌ها گفتند که امین الحق در حال تدارک حمله تروریستی در پاکستان بود.

با بازگشت طالبان به قدرت در آگوست ۲۰۲۱، امین الحق و شماری از همراهانش از مکان نامعلومی به ننگرهار در شرق افغانستان بازگشتند و مورد استقبال طالبان قرار گرفتند. پس از کشته شدن ایمن الظواهری در اواخر جولای ۲۰۲۲ در اقامتگاه متعلق به سراج‌الدین حقانی در کابل، امین الحق نیز از حضور در ملاعام خودداری کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا