آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثجنگجهان

دانالد ترامپ: طالبان جنگجویان خوبی هستند

خبرگزاری دید: رئیس جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست جمهور امریکا می‌گوید که «طالبان جنگجویان بسیار خوب» هستند و او از همکاری عبدالغنی برادر و گروه طالبان برای حمله‌نکردن به سربازان امریکایی در طول ۱۸ ماه پس از مذاکرات دوحه قدردانی کرد.

این در حالی است که در حمله‌های طالبان در طی این ۱۸ ماه پس از مذاکرات آنان با امریکا، صدها شهروند افغانستان در سراسر کشور به‌شمول افراد ملکی کشته شدند.

آقای ترامپ در مصاحبه با شان رایان که دیروز (دوشنبه، ۵سنبله) پخش شد، کامالا هریس رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را در خروج «تحقیرآمیز» از افغانستان مقصر خواند و گفت که هریس و بایدن اعتبار ایالات متحده را از بین بردند.

او افزود که در صورت پیروزی در انتخابات، عاملان «خروج فاجعه‌بار» از افغانستان را در روز تحلیف برکنار می‌کند.

رئیس جمهور پیشین امریکا در پاسخ به پرسشی درباره «بی‌اعتنایی» مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی کانگرس امریکا در پیوند به دعوت از احمد مسعود، ابراز تعجب کرد و گفت که مکال مرد خوبی است.

دانلد ترامپ همچنین گفت که حدود ۳۰۰ هزار امضاکننده در مکتوب آنلاین از کانگرس خواستند تا احمد مسعود در آنجا دعوت شود. این مکتوب از سوی شان رایان، نظامی پیشین امریکا راه‌اندازی شد و درخواست‌کنندگان در این نامه از «کمک‌های مالی به طالبان» انتقاد کردند و خواهان توقف آن شده‌اند.

آقای ترامپ در مورد بی‌توجهی مک‌کال در این مورد گفت: «راستش، وقتی گفتی تعجب کردم. مکال مرد خوبی است.»

او در مصاحبه با شان رایان افزوده است که خروج امریکا از پایگاه بگرام اشتباه بود و گفت که «یک ساعت با مرکز سلاح هسته‌ای چین فاصله داشت.» اما حکومت بایدن نه تنها تجهیزات نظامی؛ بلکه سگ‌ها را نیز در بگرام جا گذاشت.

آقای ترامپ می‌گوید که خروج امریکا از افغانستان قطعی بود؛ اما او می‌خواست با «حفظ قدرت و حرمت» امریکا خارج شود.

ترامپ تاکید کرد که اگر او در کاخ سفید بود، «خروج فاجعه‌بار» از افغانستان، حمله هفتم اکتوبر حماس به اسرائیل و جنگ روسیه و اوکراین اتفاق نمی‌افتاد.

نامزد ریاست جمهوری امریکا در بخش دیگری از این مصاحبه گفته است: «من داعش را از بین بردم. قرار بود پنج سال طول بکشد؛ اما من آن را در سه هفته انجام دادم.».

او همچنان خروج از افغانستان را «روز شرم‌آور» برای امریکا عنوان کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا