آخرین اخبارافغانستانبرگزیده

داکتر عبدالله خواستار مجازات عاملان قتل رییس شورای علمای پروان شد

داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه حکومت، در پی کشته‌شدن مولوی عبدالرحیم شاه، رییس شورای علمای پروان، خواستار مجازات عاملان این رویداد شدند.
در اعلامیه‌ای که از سوی ریاست اجرائیه حکومت به نشر رسیده آمده است:
با تاسف و تاثر فراوان اطلاع حاصل نمودم که مولوی عبدالرحیم شاه‌آقا، رییس شورای علمای پروان با جمعی از دانش‌آموزان در یک حادثه انفجاری در شهر چاریکار به شهادت رسیده است.
بر بنیاد گزارش‌ها، مولوی عبدالرحیم شاه‌آقا، صبح‌هنگام در مدرسه‌ی خویش در مرکز پروان به کودکان و نوجوانان قرآن کریم و اصول دین را تدریس می‌کرد و تاریک‌اندیشان و کوردلان از موقع استفاده کرده و او را به شهادت رسانیدند.
مولوی شاه‎آقا از علمای دانشمند و برجسته افغانستان بود و مواضع آگاهی‌بخش و روشن در برابر هراس‌افکنی و گروه‌های تروریستی از جمله طالبان، داعش و القاعده داشت.
رییس شورای علمای پروان، در مبارزه با افراطیت و گروه‌های تندرو و خشونت‌باور نقش برجسته و تاثیرگذار داشت.
اینجانب، شهادت مولوی عبدالرحیم شاه‌آقا و جمعی دیگر از قربانیان این رویداد را به خانواده، دوستان، شورای علمای افغانستان و ملت صبور و قهرمان افغانستان تسلیت و تهنیت عرض می‌نمایم.
به نهادهای امنیتی کشور هدایت می‌دهم که هرچه زودتر تحقیقات خویش را در این زمینه تکمیل کرده و عاملان این رویداد غم‌انگیز را به پنجه قانون بسپارند.
حکومت در برابر خون هریک از شهروندان خویش مسوول است؛ اما در خصوص عاملان شهادت علما، روحانیون و روشنفکران، هرگز اغماض و کوتاهی نخواهد کرد.
در روزهای اخیر تروریستان و تاریک‌اندیشان کور دل و جنایتکار دست به کشتار علما، روشنفکران و شخصیت‌های علمی فرهنگی زده‌اند.
در ولایت بغلان، اسدالله کهزاد، نویسنده و خبرنگار را به شهادت رسانیدند.
در ولایت کندهار به ادامه‌ی ترور شخصیت‌های دینی و علما، عبدالغفور پيروز روشنفکر دینی و عالم برجسته‌ی اسلامی را به شهادت رسانیدند.
چنین ترورهایی نشان می‌دهد که تروریستان و هراس‌افکنان از فعالیت علما و آگاهان امور دینی و خبرنگاران و نویسنده‌گان می‌هراسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا