آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحکومتخبر های مهمرسانه‌هامنطقه

در کنسولگری افغانستان در مشهد چه میگذرد؟

خبرگزاری دید: پس از برکناری جابر انصاری، کنسول پیشین افغانستان در مشهد، و پافشاری وی برای ماندن در این سمت، روابط این کنسولگری با وزارت خارجه افغانستان قطع شده است. تنش هایی که برای مراجعین نمایندگی سیاسی کشور مشکلاتی را خلق کرده است.

در کنسولگری افغانستان در مشهد چه میگذرد؟

شواهد و اسنادی در اختیار برخی رسانه‌ها قرار گرفته است مبنی بر اینکه کارمندان کنسولگری افغانستان در مشهد از بی اطلاعی مردم سو استفاده می کنند. کارمندان کنسولگری مشهد با دریافت ۲۰ دالر با استیکرهای تقلبی اقدام به تمدید پاسپورت مراجعین می نمایند.

این مسئله مشکلات زیادی را برای شهروندانی که پاسپورت‌های خود را در کنسولگری افغانستان در مشهد تمدید کرده‌اند، ایجاد کرده است. این افراد پس از بازگشت به افغانستان با مشکلات جدی مواجه شده‌اند. نیروهای امنیتی طالبان در ورودی مرز ایران و افغانستان این تمدیدهای غیرقانونی را شناسایی کرده و پاسپورت‌ها و ویزاهای این شهروندان را باطل می‌کنند. این موضوع باعث شده تا بسیاری از هموطنان نتوانند به کشور بازگردند یا از افغانستان خارج شوند.

همچنین، رودپاس‌هایی که در این کنسولگری برای رانندگان و اتباع ایرانی صادر می‌شود، نیز با همین مشکل مواجه روبه روست. نیروهای امنیتی حکومت سر پرست در ورودی مرز افغانستان از ورود این افراد جلوگیری می‌کنند و رودپاس‌های صادره از سوی کنسولگری مشهد را باطل اعلام می‌کند.

در پی همین مشکلات، کنسولگری افغانستان در مشهد اعلام کرده که به دلیل مشکلات فنی قادر به صدور پاسپورت نیست. این در حالی است که پاسپورت‌های این کنسولگری توسط وزارت خارجه افغانستان صادر می‌شوند و کنسولگری مشهد قادر به وارد کردن دیتای آنها و ارسال آن به افغانستان نیست.

شماری شهروندان افغانستان تصاویری را از باطل شدن اسناد شان در مرز با رسانه ها شریک ساخته اند و خواهان رسیدگی مسئولین امارت اسلامی در حل این مسأله می‌باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا