آخرین اخباراسلایدشوامنیت و حوادثجهانحقوق بشرخبر های مهممنطقه

در ۲۰۲۳ طی ۳ هزار رویداد تروریستی ۸ هزار نفر کشته شده‌اند

خبرگزاری دید: مرکز مبارزه با تروریزم کشورهای مستقل مشترک المنافع با بیان اینکه عملاً هیچ کشوری در جهان نیست که تحت تأثیر حملات تروریستی قرار نگرفته باشد اعلام داشت: در سال گذشته بیش از ۳ هزار حمله تروریستی در سراسر جهان انجام شد که بیش از ۸ هزار نفر را کشت. این‌ها بالاترین تلفات در سال‌های اخیر است.

در ۲۰۲۳ طی ۳ هزار رویداد تروریستی ۸ هزار نفر کشته شده‌اند

یوگنی سیسویف، رییس مرکز مبارزه با تروریزم کشورهای مشترک المنافع (CIS) روز گذشته(۱۴ سنبله) در کنفرانس مشترک با کشورهای سازمان همکاری شانگهای (SCO) در تاشکند گفت: در سال  ۲۰۲۳حدود ۲۰۰ حمله تروریستی در کشورهای مشترک المنافع در شرف وقوع بود که از بسیاری آن‌ها جلوگیری شد.
سیسویف در این کنفرانس با عنوان مقابله با تروریزم و افراط‌گرایی گزارش داد: بیش از ۳۰۰ جرم تروریستی در کشورهای مشترک المنافع در سال ۲۰۲۳ انجام شد که ۱۹۵ مورد از آن‌ها حملات تروریستی بود. اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها توسط مقامات ذیصلاح در مرحله آماده‌سازی خنثی شدند، که خسارات جانی و مادی را به حداقل رساند. همچنین بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ جنایت‌کار به دلیل جرایم تروریستی در کشورهای مشترک المنافع تحت تعقیب قرار گرفته اند.
با این وجود، او خاطرنشان کرد که “سازمان‌های تروریستی بین‌المللی مقاومت نشان می‌دهند” و تروریزم را به یکی از خطرناک‌ترین تهدیدهای عمومی تبدیل می‌کند.
سیسویف یادآور شد: از هر پنج نفر یک نفر قربانی تروریزم داعش است. در همین حال، بیش از ۹۰ درصد حملات در کشورهای دخیل در درگیری‌های مسلحانه رخ داده است که ۹۸ درصد قربانیان را تشکیل می‌دهند.
وی افزوده است: مرکز تروریزم فراتر از خاورمیانه، و به سمت جنوب صحَرا حرکت کرده است.
به گفته وی، سطح فعالیت‌های تروریستی در عراق و افغانستان به طور محسوسی کاهش یافته است.

این در حالی ست که دوشنبه گذشته؛ حمله تروریستی در کابل توسط داعش، جان چندین تن از شهروندان کشور را گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا